Ga naar inhoud

problemen met een sitecom 5ghz USB wifi adapter


keestramper

Aanbevolen berichten

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Keestrampermodem is zo te zien uw router op kanaal 11 en dat is 2.4 GHz maar verbinding snelheid is amper 144 Mbps

Ter vergelijken met mijne 2.4 GHz 450 Mbps --> 5 GHz 1300 Mbps (beiden N en AC verbinding)

Ofwel kan uw router geen 5.0 GHz aan ofwel is het niet geactiveerd ofwel is uw sitecom usb wifi toestel niet geïnstalleerd.

Volgens de handleiding van p38cyq heeft uw router wel degelijk 5.0 GHz en dus vermoed ik dat uw usb-wifi niet had geïnstalleerd.

 

 

Heb je ook HP printer?

Zijn er ook nog andere Wifi signalen van uw huis te zien op afbeelding?

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik net zelf gedaan heb is googlen op Sitecom WLA 3100 driver en deze heb ik geinstalleerd. Hierbij werd de virige driver door het installatie bestand van Sitecom verwijderd en de driver geinstalleerd. Als ik nu echter weer in apparaatbeheer kijk en de dongle er in doe dan is er niets veranderd en is de situatie hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee of het in de USB 2 of 3 zit. Ik heb het in beide geprobeerd. Het probleem zit hem in de driver denk ik. Maar wat is een goede driver? Op de cd staat WLA 3100 van sitecom. Maar als je die download en installeert komt hij niet bij apparaatbeheer. Ik heb maar 1 laptop dus op een andere proberen lukt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan op deze pagina (klik) eens kijken of je een betere driver hebt.

Let op de afbeelding of het wel klopt.

 

Mogelijk moet je op met de rechtermuisknop op WLA-3100v1001-driver-v10.exe klikken en dan tab compatibiliteit klikken en dan naar Windows 7 zetten.

 

Misschien moet je eerst naar C:\Program Files (x86)\Sitecom\Sitecom WiFi USB Adapter AC580 gaan en daar op WPSHWPBC.exe klikken en dan zal het waarschijnlijk affectief installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad de driver die ik geïnstalleerd heb laatst. Het plaatje klopt echter niet met mijn model want de bovenste rand is gewoon recht. Het is een strak vierkant blokje en de kleur is niet zwart maar grijs. Maar op de cd staat wel WLA 3100 Na het installeren en het de-installeren van de oude driver (wat automatisch gebeurt) zie het het echter niet terug in apparaat beheer

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.