Ga naar inhoud

Partitie verwijderen van EXTERNE HD


Theo2602

Aanbevolen berichten

Omdat één van mijn externe HD te vol raakte, heb ik een nieuwe aangeschaft.

De huidige HD heeft twee partities, en van één er van heb ik alles overgezet naar de nieuwe schijf.

Nu moet dus die partitie verwijderd worden, zodat op die vorige schijf maar één partitie meer overblijft, maar dan wel op de volle schijf.

Ik heb natuurlijk al op Google geweest, maar zoals steeds, kan men daar tussen de bomen het bos niet zien.

Bij sommige kan dit enkel na aankoop van software, volgens andere kan het gewoon vanuit Windows.

Wie kan mij helpen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die 'merge' (samensmelt) vrrwijder ik dan geen bestanden? De ene partitie zou leeg zijn, de andere vol. Ik kan nu geen screendump plaatsen, want ik ben een van de twee partities aan het leegmaken. Als ik dat kan zal ik dat plaatsen, en dan kan je misschien daarop de aanduidingen zetten.

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Theo2602 zei:

Of wordt dan de H: niet groter?

Nee, niet vanzelf

 

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Als ik die 'merge' (samensmelt) verwijder ik dan geen bestanden?

Neen, je hoeft er geen schrik voor te hebben

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Theo2602 zei:

Bij sommige kan dit enkel na aankoop van software, volgens andere kan het gewoon vanuit Windows.

het kan dus allebei: vanuit Windows 10, maar ook met programma's (zoals Minitool dat Dotchiejack al aangaf. (zelf gebruik ik dit laatste ook)

 

Maar goed:

 

5 uren geleden, Theo2602 zei:

De huidige HD heeft twee partities, en van één er van heb ik alles overgezet naar de nieuwe schijf.

Nu moet dus die partitie verwijderd worden, zodat op die vorige schijf maar één partitie meer overblijft, maar dan wel op de volle schijf.

ok, je externe heeft twee partities: G en H  - de G is ondertussen leeg gemaakt. < klopt toch? Anders moet ik je andere dingen bij brengen

 

"nu moet die partitie verwijderd worden": dit moet niet - het kan. Je kan ze ook gebruiken om andere data op te zetten.

 

Maar goed: je wil ze dus weg en alleen één grote H-partitie overhouden.

 

Hoe ga je te werk?

 

Je kan ze samenvoegen, maar al zeker zo makkelijk is: eerst de G verwijderen, dan de H vergroten door de vrijgekomen ruimte van de G bij de H te voegen.

 

Klik (in je laatste scherm rèchts op je G-partitie. Je krijgt dan dit schermpje:  image.png.91fb407b373de1b7c8b47918612391a2.png

 

Kies daar voor Volume verwijderen. Mogelijk krijg je nu enkele controlevragen maar dat zal zichzelf wel uitwijzen vermoed ik ~zelf gebruikte ik Windows er nog niet voor.

 

Is je G verdwenen, dan ga jij je H vergroten: terug hetzelfde: rèchts klikken op de H en dan kiezen voor Uitbreiden.

 

Maak dan eerst eens een plaatje van wat je nu krijgt - ga voorlopig dus niet verder, maar verlaat het scherm door ofwel Escape ofwel Annuleren ofwel op het kruisje rechts boven te klikken.

 

(ik vermoed dat het wel hetzelfde zal verlopen als bij Minitool Partition Wizard, maar 'k wil het toch maar even controleren)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.