Ga naar inhoud

Pc terug optimaal maken


saile18

Aanbevolen berichten

Als ik het nu goed voorheb, zit je nog met dit:

 

Op 24/11/2018 om 12:05, saile18 zei:

bij het uitvoeren van een zoekactie, als ik dus op het vergrootglas duw en ik typ bv 'services' dan sluit het zoekvenster zich gewoon, ik krijg ook geen zoekresultaten. Ik heb de indexering al eens opnieuw gedaan en ook de oplossingen die je mij gaf op een pagina helpen niet

Als dit klopt, dan denk ik het volgende:

je hebt de keuze tussen blijven zoeken naar oorzaak/remedie (en die zal mogelijk wel gevonden worden),  maar bij dit soort 'vage' problemen ga ik zelf altijd over tot een herinstallatie van Windows, over de oude installatie heen. Je eigen instellingen, progs, ... blijven bij een herinstallatie behouden ( 'herinstallatie' is niet het zelfde als een nieuwe installatie van windows (de zg clean install) : bij deze laatste worden wèl al je eigen bestanden, instellingen, progs,... verwijderd)

 

Als je windows herinstalleert (je hebt er een stick van ong 6/8 Gig voor nodig), dan zijn normaal (*) de meeste problemen ermee opgelost. En dan ben je er op anderhalf uurtje vanaf, èn zijn al je windowsbestanden nog eens vernieuwd (en in orde dus)

 

Moest je voor een herinstallatie gaan, dan kan ik wegwijzertjes plaatsen.

 

(*) al kan ik geen waarborg geven want het is niet automatisch ermee opgelost, soms blijft het probleem toch nog - en dan moet je een clean install gaan overwegen (baten/kosten-saldo tegen mekaar gaan afwegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik eerder voorstander van het met een stick te doen omdat dit sneller gaat en omdat een stick van 6/8 Gig tegenwoordig ook niet meer zoveel kost.

Maar goed, het kan dus ook vanaf je schijf: lees daarvoor dit topic van Droske (zijn tweede post in het topic) en ga ermee aan gang.

(oeps: 'k was net vergeten van van 'dit topic' een link te maken - hierbij gebeurd :) )

 

Voor wat meer/andere info kijk je misschien best even naar deze post.  (De 3de 'versie' verwijst hier ook naar het topic van Droske)

(en toen sprak ik nog van 2/3 uur, maar - afhankelijk van de snelheid van je systeem en internetverbinding - het kan dus rustig ook niet zo lang duren)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.