Ga naar inhoud

Standaardgateway niet beschikbaar


Patrick1957

Aanbevolen berichten

Sinds ik van internetprovider Telenet naar TV Vlaanderen overgestapt ben valt de internetverbinding op mijn laptop meerdere keren per dag uit. Kan deze terug herstellen met probleemoplosser en er verschijnt telkens als reden dat de standaardgateway niet beschikbaar is.

Ik heb de drivers van de netwerkkaart reeds vernieuwd en upgedated maar het heeft niet geholpen.

Hoe kan ik dit vervelend probleem oplossen?

Mvg,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten eerst onderzoeken of het probleem bij je laptop dan wel bij de modem/router van TV Vlaanderen zit.

Met Telenet heb je deze problemen nooit gehad?

Heb je nog andere toestellen waarmee je via wifi online kan?

Hebben die ook problemen?

Heb je de laptop al eens op een ander netwerk (bv familie, buur, vrienden,... ) geprobeerd?

Heb je dan ook nog problemen?

 

De standaard gateway is trouwens het IP adres van de modem/router op je netwerk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/12/2018 om 09:56, kweezie wabbit zei:

We moeten eerst onderzoeken of het probleem bij je laptop dan wel bij de modem/router van TV Vlaanderen zit.

Met Telenet heb je deze problemen nooit gehad?

Heb je nog andere toestellen waarmee je via wifi online kan?

Hebben die ook problemen?

Heb je de laptop al eens op een ander netwerk (bv familie, buur, vrienden,... ) geprobeerd?

Heb je dan ook nog problemen?

 

De standaard gateway is trouwens het IP adres van de modem/router op je netwerk.

 

Hallo kweezie rabbit, 

Bij Telenet had ik deze poblemen nooit.

Buiten mijn laptop maken nog volgende toestellen verbinding via wifi:  tablet, sonos internetradio, 2 smartphones en deze werken allemaal perfect normaal.

De laptop van een familielid werkt hier wel perfect.(werkvbij haar thuis op modem van proximus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/12/2018 om 10:18, p38cyq zei:

Als je laptop zegt dat je standaard gateway niet beschikbaar is ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan je modem (vermoedelijk een Fritz-box).

 

Ken je je standaard gateway adres? Zo ja, kan je erop inloggen? 

Hallo het is inderdaad een Fritzbox 7430, kan niet inloggen op het standaardateway adres vermeld in de modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.