Ga naar inhoud

Thumbs bestanden


Yoyo

Aanbevolen berichten

(Ik weet niet of mijn vraag hier op de juiste plaats is, maar ik weet niet beter. )

 

Wanneer ik bestanden van mijn usb stick verwijder komt er regelmatig een popup zoals deze:

 

Thumbs.JPG.8c5888c3dae3d934341419908cd17d9c.JPG

 

Wat betekent dit eigenlijk?

Ik maak me geen zorgen dat ik het van de usb stick verwijder vermits de stick volledig mag geledigd worden, maar wat zijn deze thumbs eigenlijk, en waarom krijg ik daar dan een bericht voor?

Betreft het programmas? Ik heb echter geen programmas op de stick staan. 

Of is het in verband met bestanden, of voor mappen die ik wil verwijderen? Waarom krijg ik het dan slechts voor enkele bestanden en mappen dit bericht, en niet voor alle bestanden en/of mappen die ik wil verwijderen?

 

Dank bij voorbaat voor info.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bestand (database) dat door Windows aangemaakt  wordt in mappen om thumbnail afbeeldingen van de bestanden in die bewuste map snel weer te geven.

Verwijder je de bestanden of een hele map is dat thumb bestand  niet meer nodig  en mag dus gerust verwijderd.

 

Die thumb bestanden vindt je trouwens ook terug op een harde schijf en dus niet enkel op stick.

 

Wat leesvoer: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/wat-zijn-thumbs-db-bestanden-en-wat-moet-ik-ermee-69509/

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, clarkie zei:

Het is een bestand (database) dat door Windows aangemaakt  wordt in mappen om thumbnail afbeeldingen van de bestanden in die bewuste map snel weer te geven.

 

1/ De screenshot die ik hoger toonde vertelt dat het om een systeembestand gaat dat wanneer het verwijderd wordt schade kan berokkenen aan windows?

Is dat zo? Dat betekent dus als ik een bestand verwijder dat mogelijk windows niet meer werkt? Of hoe moet ik dat intepreteren?

 

2/ Waar zitten die Tumbs bestanden?

In elke map met bestanden? 

Als ik een map open zie ik geen Thumbs bestanden... Waar zitten die dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Yoyo zei:

1/ De screenshot die ik hoger toonde vertelt dat het om een systeembestand gaat dat wanneer het verwijderd wordt schade kan berokkenen aan windows?

Is dat zo? Dat betekent dus als ik een bestand verwijder dat mogelijk windows niet meer werkt? Of hoe moet ik dat intepreteren?

Omdat het thumbs bestand door windows zelf wordt aangemaakt en nodig is voor bepaalde weergaves in de verkenner, wordt het als een systeembestand beschouwd.

Systeembestanden verwijderen is een risico en daarom krijg je die waarschuwing.

In het geval van thumbs kan het echter geen kwaad omdat die enkel betrekking heeft op de map waarin het bestandje staat en dan nog enkel voor de afbeeldingen in die map.

De werking van windows komt er NIET door in het gedrang.

Je kan (mag) het bestand thumbs.db dus zonder problemen verwijderen, zeker als je de ganse map of de inhoud ervan verwijdert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.