Ga naar inhoud

OpenShot Video Editor.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Hier(<klik) vind 200 video's i.v.m. VSDC

 

(ik maakte er een lijst van op - dit vergemakkelijkt het zoeken vind ik. Als je die 'inhoudstafel' van al die films wil, geef dan een seintje?)

 

Goed om weten: als je (zie jouw eerste plaatje) de verschillende video's onder mekaar zet, dan primeert de onderste. In jouw geval dus de 4_4

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

(ik maakte er een lijst van op - dit vergemakkelijkt het zoeken vind ik. Als je die 'inhoudstafel' van al die films wil, geef dan een seintje?)

Dag Passer,

 

Ik kom te pas en ten onpas, soms in bizarre  omstandigheden terecht, zo bijvoorbeeld zijn er momenten, dat ik, na een bewerking

(hetzij een knippels of een tekst bijvoeging), dat ik mijn project niet meer kan opslaan (zoals ik gewoonlijk doe).

Zo zijn er nog dergelijke toestanden (wegvallen van mijn projecten in de tijdlijn), om u niet verder ermee te belasten.

 

Het zou misschien opportuun zijn, om mij uw "inhoudstafel" van die films door te sturen, gezien ik toch wil verdergaan met dit

programma.

Hopelijk kan u mij daarmee van dienst zijn.

 

Bedankt bij voorbaat.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoud van deze youtubelink(nieuwe films worden bovenaan.doc

 

(als er nieuwe films komen, komen deze bovenaan te staan - dan schuift de nummering ietsje op - er zijn er (sinds ik de lijst aanpaste) 4 nieuwe films bij gekomen dus nr 1 van mijn lijst is ondertussen film 5 van hun lijst geworden)

 

en jouw probleem - van het wegvallen van dingen - kwam ik nog nooit tegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

 

Bedankt voor uw zending, dit komt zeker van pas.

 

Voor het niet meer kunnen opslaan van mijn project via de kleine knop linksboven, is omdat

deze knop niet geactiveerd staat, en moet ik telkens de knop in project gebruiken,

"Opslaan als.." en dezelfde linknaam gebruiken !!

 

1201844850_KnipselVSDC_1.JPG.7f1f84d5c66a5ccfcae7d810f92e7f9d.JPG

Dus soms (of dikwijls) werkt de gele pijl niet, dan moet ik de rode pijl gaan volgen.

 

Het wegvallen van bepaalde zaken, dat gebeurt met mensen zoals ik, waar het gezegde van 

het volgende van toepassing is:  "Het probleem bij een PC, zit hem tussen het scherm en de

rugleuning van de stoel"  !!

 

Bedankt en nog een prettige dag.

 

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'gele' knop gebruikte ik nog nooit - maar hij werkt bij mij wel, hij is niet 'greyed out' (grijs) - bij jou wel ?  (zo ja, dan snap ik het niet)

Ik werk altijd met die rode knop.

Natuurlijk: zo lang je geen wijzigingen aanbracht, blijven de twee knoppen niet aanklikbaar (maar dat hoef dan ook niet, gezien je vertrekt van een project dat al 'gesaved' is en waaraan je toch geen wijzigingen aanbracht.

7 uren geleden, Rolle zei:

en dezelfde linknaam gebruiken !!

dit kan ik ook niet volgen: als je Opslaan Als gebruikt, kan je toch telkens een andere naam en/of een andere map voor het opslaan gaan kiezen - of bij jou niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

 

De kogel is door de kerk, mijn video is klaar, van 1 uur naar 30 min. ingekort !!

Ik ben tevreden met het resultaat, voegde ook nieuwe muziek toe.

 

Waar ik evenwel niet in slaag, is het aanpassen van de resolutie.

Ik maakte deze film 13 jaar geleden, met een geleende camera van een vriend.

Als ik de originele videobestanden bekijk in hun eigenschappen, zie ik volgend venster:

 

1106576196_Knipseleigenschappenopname.JPG.93b244a833870c50e2b0ab12f50c00c7.JPG

 

Conclusie, deze opname is gemaakt met een zeer lage resolutie.

 

Ik bekeek één uwer filmhandleidingen zoals deze hieronder:

 

1477934364_KnipselHowtoexport....thumb.JPG.7492fceb1d0de15b8b063e48c4bc9b0a.JPG

 

Hierin beschrijft men, hoe de resolutie kan verhoogd worden.

Doch kan ik van een lage resolutieopname een grotere afspeel resolutie maken ??

Ik probeerde dit, doch zonder resultaat, de resolutie blijft steken op 720X576 !!

 

Zie hieronder mijn uitgevoerde pogingen (zonder resultaat).

 

947096985_VideoVSDC_1_2.thumb.JPG.28babcdfba80717a55a85c633a92be3c.JPG

 

Dit is nu mijn eindvenster, na de aanpassingen en knipsels.

Dab ga ik naar volgend venster - Export project knop bovenaan (in 't rood).

 

1765502690_VideoVSDC_1.thumb.JPG.59ac2f14cc9ea81e74b0e054f11a7634.JPG

 

Dan ga ik naar "Edit profile" en krijg venster hieronder met mijn aangeduide bewegingen:

 

1029817063_VideoVSDC_2.thumb.JPG.20209aa758109f7256bd1e73e95bdd67.JPG

 

Wat mij dwars zit, is het venster hieronder, waar sprake is van "Layer 3" - dus mijn derde bestand van de ganse video ??

En toch is sprake van een andere OUTPUT !!

904054993_VideoVSDC_3.thumb.JPG.830e7c1e975a3e3db2a39b8a8665e3ba.JPG

 

Misschien een seintje op deze opmerkingen.

Het kan nu zijn, dat al deze acties niet nodig waren, als mijn eerste vraag positief zou zijn, en deze video niet kan afgespeeld worden in een

hogere resolutie.

Dan was mijn werk verloren, doch leerrijk !!
 

Groetjes.

Rolle.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral: download en installeer Meidainfo   (gratis) - als je dan op je originele film(s) rechtsklikt, krijg je tussen de opties oa Mediainfo. klik dit open.  Kies bij Beeld voor Boomstructuur.

en daar zie je oa de maximale bitrate   image.png.e2bf099ecb1bf78d2bd59ffff7162782.png  Die moet je ook aanhouden in je uitvoervideo.

(als er zou staan 7.485 - dan mag je gerust even naar boven afronden, maar ga niet te hoog, want kwaliteitsverbetering krijg je niet met hem veel hoger te zetten.

Een originele film die niet scherp is, krijg je met bewerken ook niet scherp.

 

In jouw geval zou ik gewoon vertrekken van Blanc Project

bij het openen ga je al direct de resolutie zetten zoals je ze wenst:  image.png.aeaedd62b32383e63e99488274fe5ae2.png (afhankelijk dus van de afmetingen die je wenst.

daarna gewoon de films invoeren,

 

Je kan makkelijk de muziek gaan invoeren door dan even je huidig project te openen, de audiobalk te kopieren en dan in te voeren in je nieuw project (gewoon copy/paste dus)

als je geluid er staat gewoon het oude project links bovenaan sluiten: image.png.0a7a51c5bc2a1f436a1af45d6978aca9.png  (het tweede, geselecteerde, gewoon deleten.

 

Dan naar exporteren - je slaat blijkbaar op als MP4 - kies dan bovenaan links voor Web en daar voor MP4  (als je zou kiezen voor MP3/MP4 dan vind je er ook wel MP4 bij, maar die kwaliteit is minder)

 

als je dan onderaan links bij Profile 'MPG4-profiles ziet staan, dan kan je het venster rechts ervan ook nog openklikken om te kiezen voor Normaal, High,...

 

'k hoop dat ik hier niets over het hoofd gezien hebt en dat jij in je free-versie die mogelijkheden ook allemaal hebt.

 

succes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

 

Bedankt voor uw zeer uitgebreide uitleg betreffende mijn resolutie-probleem.

Ik wacht nog eventjes om me daar aandachtig over te buigen.

 

Wat ik inmiddels vaststelde, is, ik kan mijn video (Egypte) afspelen op mijn PC, doch (spijtig) niet op mijn TV (Sony).

Waarschijnlijk een MP4 bestand nodig, i.p.v. MPG-bestand.

Dit is voor mij nu een prioriteit, hoe kan ik daaraan verhelpen ??

 

Graag een seintje a.u.b.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.