Ga naar inhoud

OpenShot Video Editor.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Rolle zei:

Waarschijnlijk een MP4 bestand nodig

door dit te doen:

6 uren geleden, Passer zei:

Dan naar exporteren  kies dan bovenaan links voor Web en daar voor MP4  (als je zou kiezen voor MP3/MP4 dan vind je er ook wel MP4 bij, maar die kwaliteit is minder)

image.png.6737817c05e984ca51e034bbc875876f.png

als je dan onderaan links bij Profile 'MPG4-profiles ziet staan, dan kan je het venster rechts ervan ook nog openklikken om te kiezen voor Normaal, High,...

image.png.87292fd2e28d6cb419bf77b09aa0fc3e.png

 

Edit: achteraf dacht ik: het is misschien wel eenvoudiger van gewoon van je reeds gemaakte project te vertrekken,

dan het te gaan laten exporteren zoals ik hier vermeld, maar vooraleer je het exporteert even te klikken op  edit profile: image.png.ec011bc303a3e098e3f2c9cbf5bf8dd6.png  (je vindt het rechts naast het laatste venster  hierboven.

Dan krijg je een scherm waar je nog van alles kan aanpassen, o.a. ook de resulutie: die pas je dan even aan naar wat je wil en je exporteert de film.

(zo moet je niet opnieuw gaan vertrekken van een blanc project en alles nog eens gaan inladen en zo, zoals ik daarstraks aangaf. het resultaat is dan hetzelfde maar deze laatste manier is minder werk :) )

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een klein duwtje in de rug ;)

 

Vooreerst dit:

Quote

Wat mij dwars zit, is het venster hieronder, waar sprake is van "Layer 3"

Daar hoef je je geen zorgen over te maken: 'MPEG audio layer 3' is gewoon de officiële benaming van het MP3-formaat.

 

Je schijnt problemen te hebben met het kiezen van het juiste output-formaat.

 

Volg de stappen die Passer hierboven beschrijft.


Nadat je op 'Edit profile...' geklikt hebt, krijg je een venster waar je heel wat kan/moet aanpassen.

 

Zet de instellingen als volgt:

(Ik ga ervan uit dat het over een breedbeeld TV gaat ?)

Video codec: H.264/AVC (is tegenwoordig de meest gebruikte)
Width: 1920
Height: 1080

Bij 'Encoder mode' kies je 'Average bitrate' en kies als bitrate 10.000 (de bitrate van je originele film is 9.256 kbps)

Framerate: 25 fps

Audiocodec: AAC MPEG 2/4
Audio: 192 kbps
Frequency: 48.000 (mag je evt. op Original laten staan)
Channels: stereo

 

5c379b333241e-VSDC.png

 

Klik dan op 'Apply profile' en exporteer je film

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

 

Ik ben zeker niet in slaap gevallen, integendeel !

Ik heb ook nog deels andere verplichtingen, die moeten geklaard worden.

 

Doch eenmaal terug aan de slag met de nodige info, via de filmhandleiding, kreeg ik een resultaat zoals hieronder te zien:

 

Knipsel Video 6 GB. in MP4 - HD..docx

 

Een vervelende zwarte band (links) en slechts 3/4 van het beeld zichtbaar.

En dat was de bedoeling niet.  Volgens mij een te grote resolutie gebruikt.

 

Ik herbegon mijn instellingen in "Edit Profile", en stelde de meeste items op "Original" zoals de originele video

werd gemaakt, en "Export"  via "Web" naar "YouTube" naar "To MP4" en ik bekwam een mooie en voor mij

een presentabele Video !!

Eén minpuntje, doch  dit is het systeem, mijn project weegt 3.2 GB.

 

Wanneer de tijd het toelaat, want het exporteren van mijn project neemt zeer veel tijd in beslag, zal ik

zeker een nieuw project opslaan met de gegevens van "Nokiaprox".

 

Ik bedank in elk geval ten zeerste de zeer geduldige medewerkers aan deze topic, en vooral Passer !!

 

We kunnen gerust deze topic sluiten, ik kan nu een degelijke videobewerking uitvoeren, die toonbaar is via

TV aan mijn gasten.

 

Gegroet en nog eens bedankt.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rolle zei:

Volgens mij een te grote resolutie gebruikt.

dat is niet zeker - om het zeker te weten moet je dit bepaalde beeld vergelijken met het originele beeld ervan. Het is duidelijk dat er rèchts een stuk ontbreekt, maar ontbreekt er bòven en onder het beeld ook nog een stuk van het origineel?

Zo ja: dan is (mogelijk) je resolutie niet goed, zo nee: dan ligt het aan iets anders, maar goed.

 

We overlopen het nog even:

 

- ik had je voorgesteld van je uitvoer op MP4 te zetten (omdat je zelf van MP4 sprak voordien) - en je kiest voor For Youtube - is het dus de bedoeling dat je het op Youtube gaat plaatsen? (zo ja: geen probleem, zo nee: dan kies je toch beter voor MP4 )

 

-  * In het geval je toch kiest voor Youtube : klik dit dan gewoon even aan en ga (voorlopig) eens niet naar Edit Profile (breng dus voorlopig in dat profiel géén wijzigingen aan), maar laat rechts het filmpje even afspelen (in preview dus)

vraag: hoe is het beeld dan?  (eventueel een screenshotje ( hoe plaats ik een screenshot? <klik!)

    * Indien je niet zou kiezen voor Youtube, klik dan op de MP4-knop en doe wat Nokiaprox je hierboven vertelde - maar breng verder géén andere wijzigingen aan.

Kijk dan - zonder echt te gaan exporteren - in het previewscherm hoe het beeld is (eventueel dus ook een screenshot)

 

Indien het beeld in de preview dan nog niet goed is, denk ik dat we al wat vroeger moeten gaan zoeken (bij het ingeven van de subvideo's - klopt Nokiaprox?

 

 

edit: 'k merk nu pas dat je eigenlijk voorlopig tevreden bent met het resultaat. Je moet maar zien wat je met mijn tekst hierboven doet - en voor de rest: ja, films vragen véél plaats van je systeem - en dat het lang duurt hangt oa af van je systeem en ook van het feit dat je maar de freewareversie hebt. (de betaalde versie gaat een stuk sneller)

en in naam van Nokiaprox en van mij: graag gedaan hoor - en als je toch nog vragen hebt: stel ze maar !

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer,

 

Het lag zeker niet in mijn bedoeling, mijn video op YouTube te plaatsen.

Doch tijdens al mijn ontvangen adviezen en mogelijkheden, dacht ik, bij het zien van mijn

film hierboven (met de zwarte linker band) dat ik groot zat in resolutie en dacht ook dat ik 

een beeld 16:9 zat.

Ik zocht in uw handleidingfilmpjes, naar de mogelijkheid om mijn formaat terug te converteren

naar 4:3, het originele.

En zo kwam ik op het advies om "YouTube" aan te vinken, zie hieronder:

 

1626794126_VSDCExport.thumb.JPG.5b68d39d69c6e0356fac35db54cbec16.JPG

 

Zoals beloofd zal ik zeker, als de tijd het mij toelaat, het voorstel van "Nokiaprox" uittesten.

Mijn druk is nu een beetje van de ketel, en is dit voor later.

 

Gegroet.

Rolle.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎/‎01‎/‎2019 om 20:33, nokiaprox zei:

Even een klein duwtje in de rug ;)

 

Vooreerst dit:

Daar hoef je je geen zorgen over te maken: 'MPEG audio layer 3' is gewoon de officiële benaming van het MP3-formaat.

 

Je schijnt problemen te hebben met het kiezen van het juiste output-formaat.

 

Volg de stappen die Passer hierboven beschrijft.


Nadat je op 'Edit profile...' geklikt hebt, krijg je een venster waar je heel wat kan/moet aanpassen.

 

Zet de instellingen als volgt:

(Ik ga ervan uit dat het over een breedbeeld TV gaat ?)

Video codec: H.264/AVC (is tegenwoordig de meest gebruikte)
Width: 1920
Height: 1080

Bij 'Encoder mode' kies je 'Average bitrate' en kies als bitrate 10.000 (de bitrate van je originele film is 9.256 kbps)

Framerate: 25 fps

Audiocodec: AAC MPEG 2/4
Audio: 192 kbps
Frequency: 48.000 (mag je evt. op Original laten staan)
Channels: stereo

 

5c379b333241e-VSDC.png

 

Klik dan op 'Apply profile' en exporteer je film

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Nokiaprox,

 

Ik beloofde u, uw advies uit te testen, en met succes !!

Hetzij, ik heb toch een aanpassing moeten uitvoeren op uw voorstel, namelijk, de resolutie

verkleinen naar 720 X 450, de door u aangegeven resolutie 1920 X 1080 gaf een zeer vervormd

beeld in de breedte, de mensen leken precies allemaal dwergen, niet mooi om te presenteren.

 

Maar het is perfect gelukt, nog eens bedankt.

 

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.