Ga naar inhoud

Een beestje in mijn smart (2)


Theo2602

Aanbevolen berichten

Terwijl ik dacht dat de popups verdwenen waren, zijn ze twee dagen later opnieuw opgedoken. Volgende keer wat langer wachten dus, voor ik laat afsluiten.

Ik heb nu gekozen voor een drastischer oplossing en de smart terug naar 'fabrieksinstellingen' gezet. Als hij terug werkt en met het net is verbonden, ga ik er als eerste een viruskiller opzetten. Nu ùmijn vraag is AVG genoeg, of moet Mallewarebytes er ook bij?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is AVG genoeg. Dit is een actieve scanner. Dat wil zeggen dat hij op de achtergrond je systeem in de gaten blijft houden. Normaal moet je geen tweede virusscanner op je pc zetten. Dit veroorzaakt problemen. Met uitzondering van Malwarebytes. Dit is meer een on-demand-scanner. Deze kun je wel naast een andere scanner op je op je gebruiken. Alleen zul je zelf Malwarebytes iedere keer voor een scan meten activeren. Ik gebruik Malwarebytes naast mijn standaard virusscanner en een keer in een bepaalde tijd laat ik Malwarebytes de pc grondig scannen. Zo loop je het minste risico op problemen.

Met betrekking tot je smart. Ik zou het enkel laten bij één scanner. Al moet ik zeggen dat ik zelf oog AVG heb draaien maar hem soms wel wat opdringerig qua advertenties vind.

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Captain Kirk,

 

9 uren geleden, Captain Kirk zei:

In principe is AVG genoeg. Dit is een actieve scanner. Dat wil zeggen dat hij op de achtergrond je systeem in de gaten blijft houden.

....... (geknipt)

....... (geknipt) Al moet ik zeggen dat ik zelf oog AVG heb draaien maar hem soms wel wat opdringerig qua advertenties vind.

 

Aan die opdringerigheid van AVG kan je zelf iets doen.

Laat AVG zijn taken uitvoeren in de "stille modus".

ScreenShot010a.jpg.fdc33da5b63d74b42694ed9df546f903.jpg

 

Ga via "Menu"rechtsboven en vervolgens via "Instellingen" naar "Algemeen" en plaats een vinkje zoals in onderstaand scherm bij:

ScreenShot009.jpg.b0f5808f65b71c7c1e0390ba136f5e40.jpg

 

Zoals je wel zult gemerkt hebt zijn dit printscreens van een AVG Internet Security versie.

Staat op al mijn computers.

 

Ik ben er nu niet meer voor de volle 100% zeker van of die mogelijkheid er ook is in de AVG Antivirus Free.

De computer waar er nog wel een AVG AntiVirus Free op stond is naar de computerhemel.

Kan het dus niet meer controleren.

 

Kan ik hier eventueel eens een antwoordje op krijgen?

🤔

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.