Ga naar inhoud

W10 1809


Theo2602

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik op mijn desktop W10 1809. Snelle update (15 minuten) weinig weg spelletje bij.

Maar wat ik wel heel vervelend vond, was de vele vragen die op het eind gesteld worden (eerste = spreken)

En ik niet goed wist wat daarop te antwoorden. Behalve het eerste besturing met taal, wat ik weigerde, heb ik de rest dan maar aanvaard.

Is dat goed, of had ik sommige dingen beter geweigerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik meen dat er een stuk of 7 vragen worden gesteld. Die vragen hebben betrekking op je privacy en ze worden steeds weer gesteld: na de installatie van iedere nieuwe versie van Windows 10. Hieronder de vragen en daarachter de antwoorden die ik zelf steeds geef:

 

Spraakherkenning gebruiken: Nee

Laat Microsoft uw locatie gebruiken: Nee

Mijn apparaat zoeken: Nee (Maar als je een laptop hebt die je regelmatig ook buitenshuis gebruikt, dan zou ik hier Ja antwoorden. Daarmee kun je een verloren apparaat misschien terugvinden)

Diagnostische gegevens. Niet volledig, maar alleen Basis.

Herkenning handschrift: Nee

Op maat gemaakte ervaringen: Nee

Reclame-ID: Nee.

 

Jij hebt nu bijna overal voor Ja gekozen. Wanneer je dat zou willen wijzigen, dan doe je dat via Start > Instellingen > Privacy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik daar ergens meer, liefst nederlandse uitleg over vinden? Sommige dingen, zoals plaatsbepaling, zeg ik wel JA op, omdat ik buienalarm bv gebruik. Spraak betrouw ik niet, ik heb vele jaren geleden eens een programma van Philips gekocht om gesproken taal om te zetten naar Word, maar dat lukte niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je al geklikt op Start > Instellingen > Privacy?

Gewoon even doen. Klik dan achtereenvolgens in de linker kolom op Algemeen, Spraak, Persoonlijke instellingen voor handschrift en typen, enz. enz.

Wanneer je dat doet, krijg je in het rechter paneel steeds uitleg over dat onderdeel. Misschien is dat al voldoende?

 

Ik maak zelf geen gebruik van Buienalarm, maar wel van de website Buienradar. In die website heb ik mijn eigen woonplaats geselecteerd. Wanneer ik Buienradar open, krijg ik dan ook direct de weersverwachtingen voor mijn eigen woonplaats. Microsoft heeft daar niets mee van doen. Microsoft mag mijn locatie niet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je toch liever meer uitleg over de privacy-instellingen in het Nederlands, lees dan de informatie op de volgende websites:

1. https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-10-privacy-instellingen-na-de-creators-update

2. https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_instellingen_onderdeel_privacy.html

 

Menno Schoone (= link 2) is het meest uitgebreid in zijn uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent bedankt, ik zal het nakijken. Maar tussen ons, ik ben 82 en geloof allang niet meer in privacy. Ik heb heel dat proces meegemaakt, van de tijd dat ze op de voetbal de camera's niet meer op het publiek mochten richten, omdat niemand moest weten dat je op de voetbal zat, tot nu dat er op elke km misschien 10 camera's staan.
En het is raar, maar ik heb al enkele malen gelezen van mensen, die een mail kregen dat ze xx euro moesten betalen, omdat ze gefilmd waren terwijl ze met zichzelf voor de camera speelden, terwijl ze zelfs geen camera hadden.

Tenzij er nog belangrijke dingen zijn, mag het bij mij dicht.

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig nog niet dicht, want een onverwachtte vraag. Bij het opstarten krijg ik nu dat Ccleaner verwijderd is, want dat die niet werkt met deze versie van W10. Zodra hij draait, komt er een popup die zegt dat er een nieuwe versie is van Ccleaner. Fisteren had ik dit dan gedaan, maar nu gebeurt vandaag hetzelfde: Ccleaner verwijderd, nieuwe versie ter beschikking. Blijft die circus duren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ccleaner verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (of via Instellingen > Apps, dat mag natuurlijk ook).

Daarna je computer opnieuw opstarten via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Daarna CCleaner opnieuw downloaden en installeren: https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner

 

De nieuwste versie van CCleaner is versie 5.51.6939

 

5c40677c277a3-CCleaner-update.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.