Ga naar inhoud

machtiging instellen om windows 10 old te verwijderen


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik zie dat mijn schijf ACER (C) nog een windows old versie heeft staan.

Ik wil die verwijderen maar het lukt niet omdat ik niet de juiste machtign heb om dit te doen.

In Knipsel 1 ziet U Windows old (1) staan.  Als ik naar rechtsklik en dan verwijderen krijg ik volgend bericht "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren"

Ik probeer dan de juiste MACHTING te vinden en dit ziet u in knipsel 2 waar ik "geavanceerde instellingen voor Windowds old" te openen.  Ik klik dan op Administrators (die volledig beheer hebben) en onderaan links vink ik aan "alle machtigingsvermeldingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingen van dit object"  daarna klik ik op TOEPASSEN en OK.

Het bericht dat nu komt ziet U in knipsel 3.  Ik kan dus niet verder omdat er een fout opgetreden is.

Ik heb dezelfde procedure gebruikt bij "Gebruikers laptop" maar ik strand steeds op dit foutvbericht.

Hoe kan ik nu die Windows OLD verwijderen want die belast steeds mijn systeembackup programma met enkle tientallen GBytes.

Dank bij voorbaat voor Uw assistentie.

Knipsel.PNG 1.PNG

Knipsel.PNG 2.PNG

Knipsel.PNG 3.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik vind geen vorige windows-installaties op deze blz.

Ik heb echter een oplossing gevonden die ik als volgt heb uitgevoerd.

Ik heb Advanced system care geinstalleerd en onder tools staat een bestandsversnipperaar.

Ik heb op mijn pc de windows old opgegeven op die versnipperaar en de volledige windows old verwijderd.  Dit heeft meerdere uren geduurd verleden nacht.

IK schat ongeveer 8 uren.  

Windows old is verwijderd en heeft op mijn Acer (C) schijf ongeveer 90Gb vrijgemaakt.

Ik heb vervolgens een nieuwe system backup gemaakt met Easus todo backup en ALLE vorige System backups van mijn pc verwijderd.

Alles is prima verlopen en alles werkt weer perfect.

Wat mij betreft kunnen we deze topic afsluiten.

Nogmaals dank voor Uw bijstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.K. Bedankt voor deze tip maar mijn kleinzoon zegt dat hij nooit problemen heeft met Advance System Care.

Hij heeft mij deze oplossing bezorgd en weet heel wat van pc's af want hij heeft een master in Multimedia en communicatietechnologie (MULTEC) en daarbij ook een Master in de" Communicatiewetenschappen.

Toevallig kwam jij langs want hij woont in Brussel en ik kan hem nooit bereiken.

Maar mijn probleem is opgelost.

Toch bedankt voor al Jullie steeds gewaardeerde medewerking.

U kunt wat mij betreft deze topic nu afsluiten.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/2/2019 om 18:03, JEANSPANJE zei:

O.K. Bedankt voor deze tip maar mijn kleinzoon zegt dat hij nooit problemen heeft met Advance System Care.

Hij heeft mij deze oplossing bezorgd en weet heel wat van pc's af want hij heeft een master in Multimedia en communicatietechnologie (MULTEC) en daarbij ook een Master in de" Communicatiewetenschappen.

Regelmatig bijscholen kan leerrijk zijn.;)

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.