Ga naar inhoud

Zo gaat Windows 10 1903 er uitzien


Calvus

Aanbevolen berichten

Zo gaat Windows 10 1903 er uitzien

De onderdelenupdate naar Windows 10 1809 wordt nog volop uitgerold naar gebruikers, of de volgende halfjaarlijkse grote update komt er al bijna aan. Windows 10 1903 moet ergens in april 2019 uitkomen.

Nog een maandje of twee dus.

Wij laten enkele geplande veranderingen in deze nieuwe Windows-versie zien.

De afbeeldingen zijn gemaakt in VirtualBox (dat zijn de randen die je boven en onder ziet). Klik op de afbeeldingen voor groter.

 

Nieuw licht thema met minder druk Startmenu

Nieuwe zoekfunctie

Windows Updates pauzeren

Opslag beheren in Windows 10 (het reserveren van 7GB door Windows voor updates en systeemtaken) !!!

Verder in Windows 10 1903.

 

Staat allemaal hier te lezen: https://www.gratissoftwaresite.nl/zo-gaat-windows-10-1903-er-uitzien-licht-thema-zoeken

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat Windows 10 ons de keuze moet geven of we wel willen updaten naar nieuwe versie.

Wat mij betreft: totaal nutteloos iets want nu is het eigenlijk gemakkelijk.

Volgens mij wordt het nog ingewikkelder voor mensen die niet goed met Windows 10 om kunnen of nog moeten doen.

Vreemd dat Edge wordt vermeld terwijl Windows 10 een nieuwe browser zal maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, stegisoft zei:

Persoonlijk vind ik dat Windows 10 ons de keuze moet geven of we wel willen updaten naar nieuwe versie.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Veel mensen zijn blij wanneer ze Windows 10 enigszins onder de knie hebben. Na een half jaar of een jaar weten ze eindelijk waar ze diverse functies kunnen vinden, maar dan komt er weer een nieuwe versie van Windows 10 en dan moeten ze opnieuw gaan zoeken, omdat oude functies veranderd, verdwenen of verplaatst zijn. Nog niet zo bar lang geleden kon je direct op Configuratiescherm klikken, nadat je met de rechter muisknop had geklikt op de knop Start. Nu vind je het configuratiescherm niet meer op die plek, maar in de lijst met apps onder de S in de map Systeem. Sommige functies vind je zowel in de app Instellingen als in het configuratiescherm, terwijl andere instellingen/functies, zoals Windows Update, zijn verdwenen uit het configuratiescherm; die vind je nu alleen nog maar in de app Instellingen.

Op den duur zal het configuratiescherm helemaal gaan verdwijnen. Alle instellingen die je vroeger kon vinden via het configuratiescherm, zul je dan moeten vinden in de app Instellingen. Het is dus een blijvend leerproces geworden. Nooit zal Windows 10 helemaal af zijn. Steeds weer zullen er veranderingen in worden aangebracht.

Microsoft heeft hier bewust voor gekozen. Windows 10 zal steeds opnieuw aangepast/gewijzigd worden.

 

Waarom mogen we zelf niet kiezen of we willen updaten naar een nieuwere versie van Windows 10? Veel mensen zitten immers helemaal niet te wachten op nieuwe functies in Windows 10. Zij hebben genoeg aan de huidige functies en zijn daar tevreden mee. Op dit moment is die keuze niet mogelijk. Hooguit kun je in Windows 10 Pro, Windows 10 Enterprise, Windows 10 Education en Windows 10 S het upgraden naar een nieuwe versie van Windows 10 een tijd uitstellen. En als het al mogelijk zou zijn, dan zou het niet verstandig zijn, want iedere versie van Windows 10 wordt voor particulieren slechts 18 maanden lang ondersteund met beveiligingsupdates. Na die 18 maanden zul je toch over moeten naar een nieuwere versie van Windows 10, anders krijg je geen beveiligingsupdates meer.

 

11 uren geleden, stegisoft zei:

Vreemd dat Edge wordt vermeld terwijl Windows 10 een nieuwe browser zal maken.

Edge blijft bestaan, maar zal grondig vernieuwd worden. Dat wordt bedoeld met een nieuwe browser voor Windows 10. Aan de buitenkant zal Edge er misschien grotendeels hetzelfde uit blijven zien, maar onder de motorkap zijn er grote verschillen: er komt een nieuwe motor in. Er zal gebruik worden gemaakt van dezelfde technologie als gebruikt wordt door Chrome. Dat betekent niet dat Chrome en Edge identieke browsers zullen worden. Het betekent wel dat extensies voor Chrome dan ook gebruikt kunnen worden voor de nieuwe Edge.

Die nieuwe browser Edge zal dan ook beschikbaar komen voor Windows 7, Windows 8 én voor macOS.

Meer hierover in dit artikel op nu.nl: https://www.nu.nl/internet/5615438/microsoft-bouwt-edge-browser-opnieuw-met-google-chrome-technologie.html

Dat artikel op nu.nl is gebaseerd op dit Engelstalige artikel op The Verge: https://www.theverge.com/2018/12/6/18128648/microsoft-edge-chrome-chromium-browser-changes

 

Wanneer die nieuwe Edge komt weet ik niet. Ergens in 2019, volgens de geruchten. Ik verwacht de nieuwe Edge zeker nog niet in de versie van Windows 10 die dit voorjaar uit zal komen. Dan zouden we er immers al meer over gehoord hebben van mensen die de insider versies (proefversies) van Windows 10 draaien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik denk zelfs dat Windows zoals we kennen over 10 jaar niet eens bestaat.

De toekomst zal denk ik Chromebook of iets in die zin wordt als die ook Android app aanvaard wat nu nog niet het geval is.

Mensen hebben niks meer aan Windows zelf.

Ik heb hier niet over professionals.

Je hebt bijvoorbeeld geen Windows nodig voor YouTube en in die zin denk ik dat het verder gaat.

Zelf zal ik waarschijnlijk ook in die richting gaan want ik vind Windows steeds meer nutteloos en vooral een verspilling van energie.

Alles wat bij ons moet werken kan perfect zonder Windows zoals rolluik, Nas, Camera instellen enz.

Ik denk zelfs dat je later geen toestel meer nodig hebt om iets te doen maar gewoon door te spreken zal alles werken inclusief TV of wat er van over blijft.

Je spreek en op scherm ziet je YouTube als voorbeeld.

Of je zegt: hoeveel is 10 x 5 en de luidspreker zal jou zeggen hoeveel het is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.