Ga naar inhoud

Windows 10 back-up geeft foutmeldingen


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kan voor u niet beslissen hoe groot die externe harde schijf moet zijn omdat ik niet weet hoe groot het totale volume van je data is;

Het enige wat ik weet is dat er een schijf van 500 GB in je pc steekt en daarvan is ongeveer 182 GB in gebruik. Als we even van de veronderstelling uitgaan dat Windows en programma's ongeveer 80 GB in beslag neemt dan zou er voor 100 GB aan data op je pc staan. Maar misschien heb je nog andere data op je externe harde schijf staan en dat is niet de bedoeling want dan beschik je niet over een back-up daarvan.

ALLE data hoort op je pc te staan en van die data plaats je een back-up op de externe harde schijf.

Rekening houdend met een minimum aan vrije ruimte op je interne harde schijf van 13% zou je aan je huidige data nog 200 GB aan data kunnen toevoegen. Dat is ongeveer het dubbele van wat je nu op je interne schijf hebt opgeslagen. In totaal is er op je interne harde schijf dus ruimte voor ongeveer 300 GB aan data. Volstaat dat voor AL je data van nu en in de verdere looptijd van deze computer?

 

Zo ja, dan heb je op je externe harde schijf ook niet meer ruimte nodig voor een back-up van die data, dus 300 Gb.

Tel daar nog eens een systeem back-up van 500 GB bij, dan kom je aan 800 GB. In principe volstaat dan een schijf van 1 TB.

Wil je echter vaker een systeem back-up opslaan met behoud van de eerder gemaakte, dan mag het zeker een externe harde schijf van 2 TB zijn.

 

Over de kwaliteit van merken kan men discussiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

 

Intussen ben ik met mijn nieuwe externe HD aan de gang gegaan.

 

Aangezien ik heel nieuwsgierig was, heb ik eerst geprobeerd met Windows 10 een Back-up te maken.

Dit ging helemaal perfect.

 

Toen ben ik met FreeFileSync aan de gang gegaan.

Dat ging helemaal goed, tot ik bij synchroniseren mappen vergelijken ( pagina 19 vaan de handleiding) kwam.

Hier kreeg ik constant foutmeldingen

 

 

Ik heb maar alle foutmeldingen naar Word gekopïeerd en dat zijn 16 pagina's.

Ik weet niet wat er gebeurd is

 

Groetjes

Margret

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds vanmiddag amper online geweest. Morgen heb ik een taak op de agenda waarvoor ik vroeg uit bed moet. Ik zal pas 's avonds terug online zijn.

Ik ga nu mijn bedje opzoeken.

Ik stel voor dat ik je morgenavond verder help.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/3/2019 om 17:55, mvmalssen zei:

Ik heb maar alle foutmeldingen naar Word gekopïeerd en dat zijn 16 pagina's.

Ik weet niet wat er gebeurd is 

 

Je hoefde dat niet te kopiëren hoor want ik weet waarover het gaat. Maar het feit dat je het toch gedaan hebt toont aan dat je niets aan het toeval wenst over te laten en daar hou ik van. Super!

Die foutmeldingen zijn normaal wanneer je de volledige map van je gebruikersaccount hebt ingesteld om te back-uppen.

In dit geval wordt ook de onzichtbare map Appdata in je back-up meegenomen. In die map zitten nogal wat bestandjes die op het ogenblik van het back-uppen door Windows zelf in gebruik zijn en daarom niet vrijgegeven worden. Deze bestandjes zijn voor u totaal onbelangrijk en moet je daarom aan "uitzonderingen (Filter)" toevoegen. Zie hoofdstuk Synchroniseren, specifiek vanaf pagina 27.

 

Wat moet je dan nu doen?

 

Ik ga er even vanuit dat je de instelling van FreeFileSync goed hebt uitgevoerd zoals in dat hoofdstuk van de handleiding is beschreven.

Ik wil er nog even benadrukken dat het instellen van FreeFileSync het allerbelangrijkste is. Van zodra dit juist is uitgevoerd kun je eigenlijk geen blunders meer maken.

Moest je hieromtrent twijfels hebben, plaats dan eens een screenshot van het openingsvenster van FreeFileSync, zodat ik het even voor je nakijk alvorens je een eerste synchronisatie uitvoert.

 

Instellingen oké? Zo ja, voer dan eens een Synchronisatie uit. Zie vanaf pagina 25 (onderaan).

Je krijgt dan terug die foutmeldingen, maar in dat hoofdstuk staat uitgebreid beschreven hoe je die blijvend kunt negeren door die aan het Filter (uitzonderingen) toe te voegen. Lukt dat niet, vraag maar op hoor!

 

PS. Laat je niet ontmoedigen door de eerste moeilijkheden die je bij dit programma tegenkomt. Ik help je er doorheen. nadien zul je zeggen: "Wat simpel is het toch allemaal".

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is inderdaad al laat. Ik was spijtig genoeg voor u niet eerder online vandaag. Maar er is geen haast bij hé.

Doe het op je gemak. Ik hoor er op tijd en stond wel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

 

Intussen heb ik met hulp van de handleiding het hele back-up gemaakt en het liep heel goed.

Geen verdere foutmeldingen.

 

Aangezien ik heel nieuwsgierig ben en alles graag wil uitproberen heb ik toen alles klaar was

op nieuw gedrukt.  Ik wilde alles nog een keer uitproberen en kijken of alles goed gaat.

Dit was waarschijnlijk niet goed, want nu zie ik mijn bestand niet meer.

 

Hoe kan ik nu de volgende keer een back-up maken? of moet ik iedere keer alles opnieuw instellen. 

 

Groetjes

Margret

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mvmalssen zei:

Aangezien ik heel nieuwsgierig ben en alles graag wil uitproberen heb ik toen alles klaar was

op nieuw gedrukt.

Waar hebt u op NIEUW gedrukt? Ik heb geen weet van een knop NIEUW in FreeFileSync.

 

1 uur terug, mvmalssen zei:

Hoe kan ik nu de volgende keer een back-up maken? of moet ik iedere keer alles opnieuw instellen. 

Neen, opnieuw instellen is niet meer nodig. Als je alles volgens de handleiding hebt uitgevoerd dan heb je trouwens je instellingen van FreeFileSync opgeslagen in een mapje dat daar voor bestemd is.

 

Een volgende keer een back-up maken is heel simpel. Zie het hoofdstuk Een synchronisatie uitvoeren in de handleiding.

Kort samengevat:

  1. Sluit je back-up medium (externe harde schijf) aan op je computer.

  2. Wacht even totdat de schijf door Windows herkend is, sluit alle programma’s en venster en open FreefileSync.

  3. Controleer de weergave van de instellingen. indien OK, klik op de knop Synchroniseren en vervolgens op Start.

  4. Klik op sluiten zodra de taak voltooid is en sluit het programma freeFileSync

  5. Ontkoppel je back-up medium (externe harde schijf) via hardware veilig verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.