Ga naar inhoud

Windows 10 back-up geeft foutmeldingen


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat is al vast perfect!

 

Kun je me ook nog eens de inhoud van de map Data gebruiker tonen. Dit om te zien of je al ooit een back-up hebt uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, geen probleem.

 

Er rest je enkel nog FreeFileSync in te stellen.

Wacht daar nog even mee. Ik ga je daar met wat extra afbeeldingen bij begeleiden.

Dat gaat na het middagmaal zijn. Tot dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog enkel voorbereidende taakjes voor u.

 

1- Ik heb gezien dat de mappen en bestanden die onzichtbaar horen te zijn nu bij u zichtbaar zijn. Doe daarom eens het volgende:

Verborgen bestanden en mappen terug onzichtbaar maken

Voor Windows 8.1 en Windows 10, Open de verkenner. Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”

Selecteer de tab “Weergave”.
Plaats een vinkje bij “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)”.

Scroll nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”
Selecteer (groen puntje plaatsen bij)  “Verborgen bestanden en mappen (of stations) niet weergeven”.
Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

2- Toon eens een afbeelding van de verkenner waarin je externe schijf zichtbaar is zodat ik de exacte naam van die schijf kan lezen.

3- Toon eens een afbeelding van de verkenner waarin de exacte naam van je gebruikersaccount zichtbaar is. Ga daarvoor naar C:\Users\"uw gebruikersnaam"

 

Punt 2 en 3 zijn van belang om je zo nauwkeurig mogelijk te kunnen begeleiden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam van je gebruikersaccount is niet Margret maar gebruiker. Dat is dus voor mij duidelijk.

Ik zie echter dat jee externe harde schijf nog altijd niet de schijfletter Z draagt. Pas dat dan nu even aan.

Lees HIER (<<klik) hoe je dat doet. Volg die instructie vanaf "Driveletter wijzigen". In uw geval gaat het dus om schijf F die je de letter Z moet geven.

Wanneer je de volgende waarschuwing krijgt mag je gewoon op Ja klikken:

image.png.09a021592ecc6ebfcbfd5438d3ef4fd4.png

 

Sluit nu je verkenner (indien geopend) en open hem opnieuw. Kijk nu of je schijf TOSHIBA EXT de letter Z draagt. Er hoort dan dit te staan: TOSHIBA EXT (Z:)

 

Ik hoor wel of het gelukt is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.