Ga naar inhoud

Windows 10 back-up geeft foutmeldingen


Gast

Aanbevolen berichten

Mooi zo.

 

Ga naar je externe harde schijf > Toshiba laptop > Data gebruiker.

Maak in de map Data gebruiker 6 mappen aan met de volgende namen:

Afbeeldingen

Bureaublad

Documenten

Downloads

Muziek

Video's

 

Opgelet: Type de namen precies zoals ik ze heb getypt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat gaat vlot!

 

Ik ga zo dadelijk op mijn testcomputer een instelling in FreeFileSync simuleren waarbij ik zo goed mogelijk met dezelfde mappenstructuur zal werken als die van u.

Ik zal daarvan screenshots maken om u te tonen en je daar de passende uitleg bij geven.

 

Over een kwartiertje start een programma op TV dat graag zou willen volgen.

Mijn volgende post zal pas daarna mogelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan houden we het op morgen.

Je moet je zeker niet opgejaagd voelen hoor, dat kan de bedoeling niet zijn.

Ik zie je hier wel terug zodra je er de tijd voor hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een opmerkzame Calvus heeft enkele foutjes ontdekt in DEZE handleiding. Bedankt Calvus voor de tip.

Bij nazicht blijken deze tot stand te zijn gekomen bij het bijwerken van een eerdere versie van deze handleiding.

 

Alvorens hier met nieuwe instructies te komen voor Margret ga ik eerst die handleiding aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, droske zei:

Ik ga zo dadelijk op mijn testcomputer een instelling in FreeFileSync simuleren waarbij ik zo goed mogelijk met dezelfde mappenstructuur zal werken als die van u.

Ik zal daarvan screenshots maken om u te tonen en je daar de passende uitleg bij geven.

 

De externe harde schijf heeft de schijfletter Z gekregen en de nodige mappen voor de synchronisatie (back-up) van je bestanden zijn op die schijf aangemaakt. Dat is dus in orde.

Zoals je al hebt gemerkt aan de namen van de mapjes die je hebt gemaakt in de map "Data gebruiker", kiezen we er voor om enkel de belangrijkste mappen te Synchroniseren (back-uppen). Dat zijn dus Afbeeldingen, Bureaublad, Documenten, Downloads, Muziek en Video's. Dat doen we omdat je aan een back-up van diverse Windows mapjes en bestanden toch niets hebt. Ze genereren alleen maar foutmeldingen waarvoor je dan weer uitzonderingen aan de filter moet toevoegen.

De map Favorieten heb ik ook links laten liggen omdat Internet Explorer niet meer wordt gebruikt.

Zelf maak ik nooit een back-up van mijn Bureaublad omdat ik nooit bestanden en mappen op mijn bureaublad opsla. Zo hoort dat eigenlijk ook.

Omdat u mogelijk wel bestanden en mappen op je bureaublad hebt opgeslagen heb ik het Bureaublad ook in de back-up (Synchronisatie) opgenomen.

 

Volg dan nu het volgende stappenplan:

 

Koppel de externe harde schijf aan je pc en kijk even na of ze in de verkenner gezien wordt.

Open FreeFileSync.

Klik op het GROENE tandwielicoontje, links van de knop Synchroniseren en voer de instellingen uit zoals in deze afbeelding is weergegeven. 1115394498_FreeFileSync10.10000.thumb.JPG.230e12feff5c530b56af6b0fe321c4ed.JPG

 

Stel nu de bron- en doelmappen in zoals in deze afbeelding is weergegeven. De volgorde van uitvoeren heb ik genummerd. Voor meer info kun je altijd nog terecht in de handleiding pagina 8 vanaf hoofdstuk "Laten we beginnen met de instelling daarvan".951512207_FreeFileSync10.10001.thumb.JPG.0280b76770349a190af016cbeac2e096.JPG

 

FreeFileSync is nu ingesteld. Sla daarom deze instellingen al eens op zoals ik onderstaand heb afgebeeld. Merk op dat mijn externe harde schijf een andere naam heeft dan die van u, maar dat is hier niet belangrijk.

1445458236_FreeFileSync10.10002.thumb.JPG.882833172f4dcdab327c36833758f17b.JPG

 

Om er zeker van te zijn dat je instellingen goed staan, kun je me dat eerst even tonen door eenzelfde afbeelding te maken als de twee eerste die ik hier geplaatst heb. Toon ze maar eens.

 

Als de instellingen in orde zijn sluit je ALLE geopende toepassingen, behalve FreeFileSync.

Klik nu op de knop Synchroniseren (rechts van het groene tandwielicoontje).

Het programma maakt nu zelf eerst een vergelijking. Van zodra het daarmee klaar is wordt je gevraagd de Synchronisatie te starten. Zie onderstaande afbeelding.

2098643069_FreeFileSync10.10003.thumb.JPG.577ff3bc83261b89b4f75326c186c1d1.JPG

 

De eerste back-up (Synchronisatie) kan even duren. Laat je echter niet misleiden door de tijdsindicatie want dat klopt zelden. Moest je toch nog foutmeldingen krijgen, klik dan in dat venstertje op Negeer alles om  de synchronisatie voort te zetten. Zodra de Synchronisatie voltooid is klik je op Sluiten.

1675715603_FreeFileSync10.10004.thumb.JPG.57e3e0d1ca02cf8493285e9a58b903cd.JPG

 

Als je foutmeldingen hebt moeten negeren dan krijg je daar na afloop van de Synchronisatie een lijst van te zien. Maak er dan een afbeelding van en toon ze me.

Sluit nu het programma FreeFileSync.

Ga nu maar eens naar de inhoud van je mapjes kijken op je externe harde schijf. Ze zullen mooi gevuld zijn met een kopie van je originele mappen van je pc.

 

Als alles goed is koppel je de externe harde schijf af via "Hardware veilig verwijderen".

 

Succes.

 

Ik ga nu een paar uur offline

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

 

Tot 19.00 uur kan ik even aan de computer bezig zijn. Daarna vergadering bij vereniging.

 

Ben bezig om mijn bron- en doelmappen in te stellen.

Als ik naar jou voorbeeld kijk, ziet het bij mij toch iets anders uit nl.

image.png.5bd0d4ad6d40ba746f6791dcf8e405d3.png

 

Bij punt 4 van de instellingen heb ik nog FreeFileSync back-up daartussen staan.

Ben nu wel heel voorzichtig geworden en niet meer zo iets doen.

 

Groetjes

Margret

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.