Ga naar inhoud

Windows 10 back-up geeft foutmeldingen


Gast

Aanbevolen berichten

@mvmalssen

 

Dit topic van u (<<klik) evolueerde op zeker ogenblik naar een nieuw probleem. Namelijk een probleem met Windows 10 update.

Daarom heb ik de behandeling van je back-up probleem afgesplitst  en hier onder Windows 10 gerelateerde problemen ondergebracht.

 

Op 27/2/2019 om 12:53, mvmalssen zei:

Ga nu met Windows een back-up maken. Alleen krijg ik daar steeds foutmeldingen, zodat de back-up niet volledig is.

Back-up van je persoonlijke bestanden?

 

Zo ja, lees hier eens: https://www.pc-helpforum.be/topic/71497-data-back-uppen-en-synchroniseren-met-freefilesync-nieuw/

 

aangepast door droske
Afspitsing van ander topic
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo droske,

 

Het aanbevolen Back-up programma ga ik straks uitproberen.

 

In Windows 10 kon ik helemaal geen Back-up maken, want hij herkende mijn externe harde schijf niet.

 

In het oude configuratiescherm (onder Windows 7) ging het wel, maar dan alleen 97 %.

Daarna stopte hij.

 

Groetjes

Margret

aangepast door droske
Aangepast aan het nieuwe thema
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 3/3/2019 om 14:22, mvmalssen zei:

Het aanbevolen Back-up programma ga ik straks uitproberen. 

Ik gebruik het al zeer lang.

Ook de mensen wiens pc ik regelmatig onderhoud werken er op mijn advies mee en zijn er ook zeer tevreden mee. Wanneer ik onverhoopt voor hun een nieuwe Windows installatie moet doen dan is het voor mij gemakkelijk om hun data back-up te vinden want er is er maar één en dat is degene van de laatste synchronisatie.

Bij veel computergebruikers stel ik vast dat ze zoveel back-ups gemaakt hebben dat ze er zelf niet meer uit wijs geraken. dat probleem heb je niet als je FreeFile Sync gebruikt zoals ik in de handleiding heb uitgelegd. Van zodra je een eerste back-up (synchronisatie) MET SUCCES hebt uitgevoerd  kun je AL je eerder gemaakte backups verwijderen om enkel nog met FreeFileSync verder te gaan.

 

Op 3/3/2019 om 14:22, mvmalssen zei:

In Windows 10 kon ik helemaal geen Back-up maken, want hij herkende mijn externe harde schijf niet.

 

In het oude configuratiescherm (onder Windows 7) ging het wel, maar dan alleen 97 %.

Daarna stopte hij.

  1. Kun je de externe harde schijf wel inkijken via de verkenner?
  2. Hoeveel vrije ruimte heb je nog op die schijf?
  3. Test de gezondheid van die schijf eens met CrystalDiskInfo

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

 

aangepast door droske
Aangepast aan het nieuwe thema
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

 

Dit is het resultaat.

 

image.png.f1abea8cb38b920249357c255be0fef3.png

 

image.png.13807aed59baf677516ead15a0e23f6f.png

 

Intussen ben ik ook met het Back-up  bezig geweest.

Heb eerst de handleiding helemaal uitgeprint, zeker om alles goed te doen.

 

Ik was bezig met het installeren, toen kreeg ik de volgende foutmelding:

image.png.998f93b6133aaf675df4a599b35057e4.png

 

 

Ik begrijp het niet helemaal, maar ik heb misschien iets heel stoms gedaan.

Ik wilde mijn externe Harde schijf Formatteren om met een schone lei te beginnen.

Heb mijn belangrijke bestanden nog wel op een andere Harde schijf.

 

In plaats van  schijf F, heb ik schijf E geformatteerd.

Is dit misschien de foutmelding?

 

Groetjes

Margret

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mvmalssen zei:

k was bezig met het installeren, toen kreeg ik de volgende foutmelding:

image.png.998f93b6133aaf675df4a599b35057e4.png

 

 

Ik begrijp het niet helemaal, maar ik heb misschien iets heel stoms gedaan.

Klopt het dat op dat ogenblik Windows back-up bezig was met back-uppen? Kijk eens of die nog bezig is.

Niet te veel hooi tegelijkertijd op de vork nemen.

 

CrystalDiskInfo heeft je externe harde schijf niet "gezien". Dat gebeurt wel eens meer met USB-media.

Gebruik daarom deze tool eens om je externe harde schijf (ven) te testen:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren (zie rode kader in bovenstaande afbeelding) en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

2 uren geleden, mvmalssen zei:

Ik wilde mijn externe Harde schijf Formatteren om met een schone lei te beginnen.

Heb mijn belangrijke bestanden nog wel op een andere Harde schijf. 

Ik raad je aan eerst de schijven op "goede gezondheid" te testen alvorens zo iets te doen.

 

Geef je externe harde schijven een vaste schijfletter. In uw geval voor de ene schijf de letter Y en de andere Z. Zo voorkom je dat back-up programma's bij het uitvoeren van een ingestelde back-up taak de doelschijf (externe schijf) niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mvmalssen zei:

Dus de schijf moet ik weggooien.

Ja, nadat je de inhoud ervan naar de andere externe harde schijf hebt verplaatst.

 

Maar scan die andere ook eerst maar eens met HD Tune.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.