Ga naar inhoud

Update meldt end-of-life Windows 7.


Calvus

Aanbevolen berichten

Update meldt end-of-life Windows 7.

 

image.jpeg.0cad39f027758604dff881a4c6686dd5.jpeg

 

Heb je nog Windows 7 draaien? Kijk dan voor de lol eens bij Windows Update.

Daar is namelijk een nieuwe update verschenen waarvan het maar zeer de vraag is of je hem moet installeren …

 

 

Over iets minder dan 10 maanden, op 14 januari 2020 loopt de ondersteuning voor Windows 7 af.

Dat betekent dat er geen beveiligingsupdates en fixes meer voor worden uitgebracht.

Microsoft wil er alles aan doen om je dat niet te laten vergeten. KB4493132, de nieuwe update, zorgt ervoor dat je meldingen gaat krijgen dat die ondersteuning gaat stoppen.

De informatie op de supportpage is heel summier. Zo staat er bijvoorbeeld niet hoe vaak je zo’n notificatie gaat krijgen en of er nog nare ‘bij-effecten’ aan zitten.

 

Lees verder op https://www.computeridee.nl/nieuws/update-meldt-end-of-life-windows-7/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u Calvus.

Nuttige info waar Windows 7 gebruikers die alle eerdere, desbetreffende, informatie aan zich hebben laten voorbijgaan.

Het is al jaren geleden aangekondigd hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

maar het is er nog niet van gekomen en ik vind windows 7 echt wel goed

ikke vindekik de 10 ook echt goed  :)  - spijtig dat mijn pootjes te klein zijn, anders gaf ik dat konijn eens een schopje om het toch eens te doen...     :xd:   :xd:

 

(ik denk dat het met 'gewoon-zijn' te maken heeft: 'k herinner mij van toen ik XP had en de Vista (?) kwam er aan, dat ik dacht: bwààà, mijn XP is toch goed en heeft alles toch? - maar als ik nu de mogelijkheden van de 10 met mijn oude XP vergelijk, zijn er toch een boel handigheidjes bij gekomen die ik toch wel zou missen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een vervolg op dat bewuste KB 4493132.

 

Vanaf 18 april 2019 (??) zullen diegenen waar het bewuste KB (automatisch) werd geïnstalleerd, lastig gevallen worden door herinneringsschermpjes (Nag screens) waarop wordt aangedrongen dat je de overstap gaat maken naar een ander besturingssysteem (Windows 10 wil Microsoft natuurlijk het liefst).

 

image.png.14580705a34b71b7fdfe81f1cbc3fd8c.png

 

Bron: https://www.gratissoftwaresite.nl/windows-7-toont-nag-screen-na-installatie-kb4493132

 

Mijn "hoofdcomputer" is nog steeds een Windows 7 Pro - daar werk ik dagelijks tig uren mee.

Deze desktop werd gratis geupgraded nar Windows 10 Pro (= digitale licentie) en daarna teruggezet naar Windows 7 Pro.

Op 14-15 januari 2020, maar niet eerder, zal deze oude Dell Optiplex 360 desktop, als hij het nog zolang uithoud, waarschijnlijk wel terug naar Windows 10 (met behoud van alle betalende/niet betalende software) worden geupgraded.

 

Andere reserve/test Medion desktops (2) en 1 Asus X551C laptop draaien legaal op Windows 10 Pro, zijn up-to-date (versie 1809) en worden gewoonweg onderhouden/bijgewerkt zoals het hoort.

Een andere Asus X70Z laptop draait probleemloos op Zorin 12.

 

Windows Vista en Windows 8/8.1 hebben mij nooit kunnen bekoren - maar dat is een persoonlijke mening.

Het afscheid van Windows 7 zal toch méér pijn doen dan het overlijden van Windows XP.

image.png.719b01ef032f80b755335189a0fc165b.png

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.