Ga naar inhoud

Probleem indexing instant search Outlook 2007


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Computer draait op Windows 10. Om professionele redenen is oude MS Office 2007 geïnstalleerd.

Probleem is dat in Outlook de 'instant search' functie (zoeken in mijn mail mappen) niet correct werkt.

In sommige mappen zoeken geeft resultaten, maar voor de meeste mappen geeft zoekfunctie geen resultaat. Er is een melding dat de 'indexing' niet volledig is.

Ik heb dan een 'rebuild' uitgevoerd, maar na een 20.000 items stopt deze. Dit terwijl er nog een 60.000 items niet geindexeerd zijn. De computer langer laten draaien lost het probleem niet op. De 'rebuilding' lost het probleem niet op.
Weet iemand wat hier aan de hand is? 

Bestaat er een goede website die dit probleem aanpakt?

 

(Ik heb momenteel geen toegang tot de computer met het probleem, dus ik kan nu nog geen screenshots bijvoegen, mocht het nodig zijn...).

Bij voorbaat dank voor elke hulp. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt hoogtijd dat je stopt met MS Office 2007 want die is totaal niet meer veilig.

We spreken tegenwoordig van office 2019 (klik) die je voor weinig geld kan kopen.

Wel eerst backup maken van outlook en daarna office verwijderen en nieuwe installeren.

 

Nota: je zal nooit in uw leven 60.000 berichten kunnen lezen.

Maak elk jaar een backup en gooit dan alles wat oude is dan 2 jaar als voorbeeld.

Moest je om een of andere reden toch oude hebben dan kan je die tijdelijk toevoegen om te lezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem moet je naar mijn mening niet bij je Outlook gaan zoeken maar bij Windows Search en zelfs meer bepaald bij Windows zelf.

17 uren geleden, Yoyo zei:

Bestaat er een goede website die dit probleem aanpakt?

Ja, deze website. 😄 Maar dan moet je wel die computer bij de hand hebben. Tussen de regels door meen ik te lezen dat het om een bedrijfscomputer gaat, maar ik kan me vergissen.

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/4/2019 om 00:00, stegisoft zei:

Wordt hoogtijd dat je stopt met MS Office 2007 want die is totaal niet meer veilig.

We spreken tegenwoordig van office 2019 (klik) die je voor weinig geld kan kopen.

Wel eerst backup maken van outlook en daarna office verwijderen en nieuwe installeren.

 

Veilig of niet is nu even niet terzake.

De backup... welja, een van de mappen verliezen zou een katastrofe zijn.

 

Op 14/4/2019 om 00:00, stegisoft zei:

Nota: je zal nooit in uw leven 60.000 berichten kunnen lezen.

Maak elk jaar een backup en gooit dan alles wat oude is dan 2 jaar als voorbeeld.

Moest je om een of andere reden toch oude hebben dan kan je die tijdelijk toevoegen om te lezen.

Ik heb het niet over 'berichten'. De indexing betreft 'items'. Wat die 'items' precies betekent weet ik niet, dat is voer voor experten zoals op dit forum (mogelijk zijn 'items' enkel letters en tekens of zo, who knows?).

Bovendien, toen outlook 2007 draaide op windows 7 was er geen enkel probleem om alle 'items' te indexeren en dus in alle mail mappen te kunnen zoeken. Geen reden dus dat het bij windows 10 niet moet lukken, hoop ik althans.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, droske zei:

Farbar Recovery Scan Tool

 

 

Hallo Droske,

ik kan momenteel niet bij die andere computer, dus ik kom hierop terug als die Farbar kan uitvoeren.

Ik hoop dat ik een goede backup van alle mail mappen kan uitvoeren want ik wil absoluut niets verliezen in die mappen. Ik heb geen ervaring met exporteren van mail mappen dus dat moet ik nog even uitzoeken.

 

Ik kan nog volgende toevoegen.

Ik stel vast de zoekfunctie niet werkt in de mappen en mails die in één welbepaalde map zitten.

Nochtans is deze map wel vermeld in de lijst waar de indexering wordt uitgevoed.

Maar om een ongekende reden doet hij het dus niet in die map, submappen en mails...

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met items worden e-mailberichten bedoeld.

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad met de combinatie Windows 10 en Outlook 2007. Ik had lang geen 60.000 e-mails in Outlook 2007, maar het indexeren raakte ook bij mij nooit voltooid. Het indexeren opnieuw starten hielp bij mij niet. Zoeken naar e-mails gaf toen bij mij dezelfde melding als bij jou: De indexering is niet volledig.

Ik heb toen in Outlook 2007 het indexeren uitgezet. Ja, helemaal uitgeschakeld. En gek genoeg werkte daarna het zoeken naar e-mails in Outlook 2007 wel weer. Nee, een verklaring heb ik hier niet voor. Ik liet daarna het indexeren van Outlook op uitgeschakeld staan.

 

Momenteel gebruik ik Outlook 2007 niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hartelijk dank voor info, iedereen.

 

Grote opluchting, ik heb de link van Porrelaar eindelijk even kunnen uittesten en inderdaad, dit werkt behoorlijk! Een nadeel is wel dat als er gezocht wordt in alle mails, dan duurt het wel een paar seconden tot de zoekfunctie alle mails doorlopen heeft, dit vermoedelijk omdat er zovele mails in die maps zitten ...   Maar daar valt wel mee te leven als het niet beter kan.

 

Is het correct dat, rekening houdend met de oplossing van Porrelaar, ik van de veronderstelling mag uitgaan dat er eigenlijk geen oplossing is om de indexering correct te laten verlopen? 

Ik wil wel de Farbar wel eens laten draaien, maar ik weet niet hoe ik eerst van alle mails en mappen in één actie een backup kan maken. Of moet ik los van elkaar de hoofdmappen exporteren (ik heb naast Personal Folders nog twee andere mappen vol submappen) ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist zeker dat dit onderwerp (probleem met de indexeerfunctie van Outlook 2007) ook op een ander Nederlandstalig computerforum aan de orde was gekomen. Ik moest even zoeken, maar hier is de link: https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/na-de-13-juni-up-date-werkt-zoekfunctie-van-microsoft-office-niet-meer.131832/

Lees dat topic eens helemaal door. Misschien heb je wat aan de tips die daar gegeven werden.

Veng, de starter van dat topic, gaf aan dat hij wat tips had opgevolgd, waarna de zoekfunctie van Outlook 2007 weer werkte. Maar feitelijk had hij toen ook het indexeren in Outlook op uitgeschakeld staan; dat bleek uit een print screen van zijn zoekopties (zie post #30 in dat topic).

 

Veng was van mening dat de kapotte indexeerfunctie van Outlook 2007 veroorzaakt was door een update van juni 2007. Bij mij was die indexeerfunctie van Outlook 2007 altijd al zeer slecht. Zoeken ging beter wanneer ik het indexeren in Outlook uitschakelde. Als het probleem inderdaad veroorzaakt is door een update van juni 2007, dan wordt dat niet meer gerepareerd door een nieuwe update. Microsoft Office 2007 krijgt immers geen updates meer, want de ondersteuning is gestopt op 10 oktober 2017.

Jij moet nu wat langer wachten na een zoekopdracht. Dat lijkt me logisch. Jij hebt ook behoorlijk veel e-mails; zo'n 80.000 in totaal. Hoe meer mails, des te langer het zoeken zal duren. Ik gooi altijd zo veel mogelijk e-mails weg. Van de 100 e-mails die ik ontvang, gooi ik er minstens 95 na lezing direct weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.