Ga naar inhoud

Audio probleem via HDMI uitgang


Willem1974

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik heb een vraagje over audio uitvoer van de pc via HDMI kabel naar tv. Aan de pc heb ik een HDMI uitgang en die is verbonden met een HDMI kabel met audio aan een HDMI ingang op mijn TV. Het beeld wordt doorgestuurd naar mijn tv maar het geluid wordt niet meegestuurd. Aan de instelling op de tv ligt het niet denk ik omdat er staat dat de HDMI audio op auto staat. Op mijn pc vind ik wel terug van de realtek high definition audio maar nergens dat ik het geluid op de HDMI uitgang moet steken. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?  Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Alternatief voor het advies van Stegisoft...

 

Ga via START naar Instellingen (tandwielicoontje) -> Systeem -> Geluid.

In het rechter deelvenster, bovenaan, kun je bij Uw uitvoerapparaat kiezen, het gewenste apparaat kiezen via het V-teken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Willem1974 zei:

Ik werk met Windows 8.1

Dat wist ik niet. Mijn advies is op Windows 10 gebaseerd.

 

Zelf heb ik geen Win 8.1 in gebruik maar ik meen me te herinneren dat je in Windows 8.1 naar Instellingen kunt gaan door langs de rechterrand van je scherm te "vegen". Er is nog een manier, maar die herinner ik me niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Willem1974 zei:

maar nergens staat er daar iets van geluid.

 

Neen, maar wel van Instellingen hé. En via instellingen moet je naar Geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.