Ga naar inhoud

Lege cellen tellen tussen twee waarden


FredSiegl

Aanbevolen berichten

Om even duidelijkheid te scheppen over het werkblad. Het is een 'horceracing' game, waarbij je kunt inzetten op bepaalde kleuren, elke kleur heeft een ander payout. Aangezien de maker van het overkoepelende spel deze horce racing game zelf heeft gemaakt ben ik aan het testen of er patronen inzitten die ik kan gebruiken. De kolommen zijn de kleuren en de rijen geven aan welke kleur komt ná het vallen van de kleur in de kolom. 

 

In de bijlage het officiële bestand.

- Kolom A is de grove data, daar zal overigens ook de overige data ingevoerd worden. 

- Wellicht verstandiger geweest om dit direct uit te leggen en het bestand bij te voegen. 

- Ik wil dus weten hoe vaak het inzetten is voordat de kleur weer valt en dat bij elke kleur. 

- Is kolom A een betere lijdraad om de macro op toe te passen?

Racetrack Patterns.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik begrijp het niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen.
Als ik het goed zie dan heb je ik kolom 1 alle mogelijke kleuren staan en die verdeel je over de andere kolommen. Hoe die verdeling in zijn werk gaat, is mij niet duidelijk, maar misschien hoef ik dat ook niet te weten om de berekening te kunnen maken die je wil.
Als we alleen kijken naar kolom 1, dan komt geel voor in de rijen 2, 13, 27, 38, 40, 54, 64, enz.
Moet je dan als resultaat het verschil  tussen die rijen weten, dus 11, 14, 11, 2, 14, 10, enz. ?
En daarna dezelfde berekening voor alle andere  kleuren in kolom 1 (oranje, blauw, rood, wit, enz.)?
Als dat niet juist is, geef dan aub aan wat (welke getalllen) je als uitkomst wil en op grond waarvan.
Overigens: als het spel goed gemaakt is, dan zou de volgorde van de kleuren 'at random' gekozen moeten worden en zou je er geen bepaald systeem in moeten kunnen ontdekken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
 
 
9 uren geleden, alpha zei:

Als we alleen kijken naar kolom 1, dan komt geel voor in de rijen 2, 13, 27, 38, 40, 54, 64, enz.
Moet je dan als resultaat het verschil  tussen die rijen weten, dus 11, 14, 11, 2, 14, 10, enz. ?

Yes dit is correct.

 

Als het goed is gemaakt inderdaad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bakerman,

Uiteraard verlopen berekeningen in het geheugen van de computer sneller dan in het werkblad. In dit geval is er een verschil van 0,07 seconde (zeven-honderdste van een seconde), knap man of vrouw die dat met het blote oog kan opmerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verschil tussen 0.04 sec en 1.7 sec wel iets meer is dan 0.07 sec. 🙄

 

Ook geeft jouw laatste kolom enkel het verschil weer tussen de laatst gevonden kleur en het einde van de datareeks, dus niet meer het verschil tussen gelijke kleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een vergelijking maakt moet je die wel in precies dezelfde omstandigheden uitvoeren (zeker als je het over minieme delen van seconden hebt), en dat doe je niet als je twee macro's na elkaar laat lopen.  Maar over die enkele hondersten van seconden ga ik verder geen discussie voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerst wil ik jullie beide bedanken voor de tijd die jullie erin stoppen, het werkt ovigens als een zonnetje!

Dit weekend al een beetje mee gestoeid en kan nu de gemiddelde, modus en mediaan ervan uitrekenen. Weer een stapje verder... denk ik. =]

 

Wel geven beide dezelfde uitslagen behalve op het einde? Waar zit het verschil?

 

Inmiddels heb ik weer een vraag, staan jullie daarvoor open?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.