Ga naar inhoud

Windows 10 - Versie 1903


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Zo te zien staat er een "Onderdelenupdate naar Windows 10 - versie 1903" klaar om

gedownload te worden.

Gezien we zelf kunnen bepalen wanneer we deze willen downloaden, klop ik even aan uw deur.

 

U weet, een download van Windows gaat nooit vlekkeloos, er is altijd iets die verdwijnt of wordt

verplaatst naar een zeer moeilijk te vinden plaats.

 

Mijn vraag, is deze download betrouwbaar, is deze noodzakelijk, en zonder te grote risico's ??

 

Graag een seintje a.u.b.

 

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon gaan met die banaan: van deze versie zijn er nog weinig (systematische, grondige) problemen gemeld.

15 minuten geleden, Rolle zei:

U weet, een download van Windows gaat nooit vlekkeloos

nee, dat wist ik niet. Bedenk: de mensen bij wie het verloopt zoals het hoort gaan niet op fora posten van 'het ging goed, geen problemen'.

Je moet altijd proberen in te schatten wat de verhouding problemen < > geen problemen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Rolle zei:

is deze download betrouwbaar

Ja

44 minuten geleden, Rolle zei:

is deze noodzakelijk

Twee keer per jaar (in het voorjaar en in het najaar) komt er een nieuwe versie van Windows 10. Iedere versie van Windows 10 wordt slechts 18 maanden lang ondersteund met updates. Daarna wordt het minder veilig om door te gaan met die oude versie van Windows 10. Als jij nu nog werkt met versie 1809 (van najaar 2018), dan zal die versie ondersteund worden tot 12 mei 2020 (meer info hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

Er is dus geen haast bij. Je zou nog zo'n 11 maanden kunnen wachten met het installeren van versie 1903.

 

48 minuten geleden, Rolle zei:

zonder te grote risico's ?

Ik sluit me aan bij Passer. Als er grote problemen zouden zijn met versie 1903, dan hadden we dat allang gelezen in de media.

Wel is het verstandig om voordat je de upgrade naar versie 1903 uitvoert, een back-up te maken van al je persoonlijke bestanden op een ander medium, bijvoorbeeld een externe harde schijf. Zo'n back-up is altijd aan te raden, want een harde schijf kan immers kapot gaan. Je kunt daarvoor een specifiek back-upprogramma gebruiken, maar je kunt ook gewoon de Verkenner gebruiken om je persoonlijke bestanden (Word bestanden, foto's, video's, muziek e.d.) te kopiëren naar de externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.