Ga naar inhoud

Hulp clonen loopt fout


Theo2602

Aanbevolen berichten

De laatste dagen heb ik tweemaal de schijf van mijn laptop gekloond. De eerste keer naar de HD van een andere laptop, om te zien of ik het kon, de tweede keer naar een SSD. Beide keren liep dat zonder problemen, en het resultaat was overweldigend. Dus besloot ik ook in mijn vrouw haar laptop de gewone HD door een SSD te vervangen, en dat lukt niet!

Het begon al bij het erkennen van de nieuwe SSD terwijl de vorige keren, na letter geven en formateren, er twee delen kwamen, 'door het systeem gereserveerd', en de eigenlijke schijf (foto 1= voorbeeld) Was dat nu totaal anders.(foto 2) En volgens mij ligt daar de fout.

Ik heb de foto's gezet in volgorde van de gebeurtenissen. Wie helpt mij uit deze ellende? AUB

2-partition.jpg

1-schijfbeheer.jpg

0-normaal.jpg

3-keuze bron.jpg

4-keuze doel.jpg

5-klaar format.jpg

6-vraag.jpg

7-boot.jpg

8-eind.jpg

9-start overzetten.jpg

10-herstarten.jpg

11-fout.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je er aan gedacht dat je, buiten MiniTool Partition Wizard, geen enkel toepassing mag hebben open staan wanneer je de cloon aanvat?

Ben je er zeker van de Windows Update op dat ogenblik niet aan de slag was?

 

Welke keuze heb je hier gemaakt?

image.png.bd9d38ca0f44687564aa984fc15f5c35.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel die SSD terug af en start de computer op.

 

Kijk even na of Windows Update actief is. Zo ja, laat die eerst alles afwerken.

Schakel je beveiligingsprogramma('s) uit.

Sluit je SSD schijf terug aan.

Zorg er voor dat enkel MiniTool geopend is en voer de cloon procedure opnieuw uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, droske zei:

Koppel die SSD terug af en start de computer op.

 

Kijk even na of Windows Update actief is. Zo ja, laat die eerst alles afwerken.

Schakel je beveiligingsprogramma('s) uit.

Sluit je SSD schijf terug aan.

Zorg er voor dat enkel MiniTool geopend is en voer de cloon procedure opnieuw uit.

Ok, bedankt, maar dat wordt iets voor morgen. Ik laat het resultaat, uiteraard weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mislukt, zelfde resultaat. Mijn vrouw haar laptop heeft de home versie, en dat is anders om de virus uit te schakelen. je kan daar enkel Real Time uit of inschakelen.

Ik overweeg nu om een Zuivere instalatie te doen> Ik heb al een schijf gemaakt voor mijn versie PRO. Moet ik nu een nieuwe schijf maken voor deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

je kan daar enkel Real Time uit of inschakelen.

Dat is wat we bedoelen.  Met uitschakelen bedoelen we niet "verwijderen".

 

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb al een schijf gemaakt voor mijn versie PRO. Moet ik nu een nieuwe schijf maken voor deze?

We zullen er maar op gokken dat je het over een installatieschijf hebt.

Die installatieschijf is geschikt voor ALLE computers die over een licentie van Windows 10 Pro beschikken.

Gaat het om de recentste versie van Windows 10, want dat zeg je er niet bij? Dus weten we ook niet of je een nieuwe moet maken.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik juist, mijn vrouw haar laptop is HOME edition. De schijf heb ik vorige week gemaakt in het topic 'Beste Gratis Kloonprogramma' waar men mij zegde dat een clean instalation beter was dan clonen. Ik heb dan gevraagd hoe ik zo'n schijf moest maken en het antwoord was: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Ik heb dat gedaan, maar op een laptop met PRO. Dus moet ik voor een laptop met HOME een schijf maken op die laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik heb dat gedaan, maar op een laptop met PRO. Dus moet ik voor een laptop met HOME een schijf maken op die laptop?

Neen, dat kan ook op een laptop waar een Win10 pro op staat.

Ons forum puilt uit van zeer goede handleidingen: https://www.pc-helpforum.be/topic/59284-windows-10-gratis-en-legaal-downloaden/?tab=comments#comment-467703

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.