Ga naar inhoud

Hulp clonen loopt fout


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik denk dat bij klonen alles geprobeerd en mislukt is, dus moet ik, noodgedwongen, naar een nieuwe installatie.

Ondertussen is er bij die pogingen al wat op de nieuwe SSD geschreven, maar als ik je goed begrijp moet ik daar niets aan doen, alleen alle partities verwijderen kiezen. Op, bange, hoop van zegen. Er is maar een lichtpunt, als het mislukt, haal ik de SSD er terug uit, en steek de oorspronkelijke er terug in. MAW, er kan niets beschadigd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zojuist, Theo2602 zei:

Ik denk dat bij klonen alles geprobeerd

Ik weet niet of alles al geprobeerd is én op de juiste wijze is uitgevoerd. Jij wilt liever klonen, begrijp ik. Dat is prima. Dat is jouw keuze. Wacht dan op een reactie van droske, voordat je verder gaat.

 

2 minuten geleden, Theo2602 zei:

alleen alle partities verwijderen kiezen

Er is geen knop waarop staat Alle partities verwijderen. Maar wanneer je zou gaan voor een schone installatie, dan moet je inderdaad alle partities verwijderen. Dat gaat niet in 1 keer. Je verwijdert ze stuk voor stuk in het venster met de naam Waar wilt u Windows installeren?. Je klikt op de eerste partitie, daarna klik je onderaan op Verwijderen. Je wacht even totdat die partitie verwijderd is en daarna doe je hetzelfde met de volgende partitie. Net zolang totdat alle partities verwijderd zijn.

Je zult bij systeempartities een waarschuwing krijgen dat Windows niet meer op kan starten, wanneer je die partitie verwijdert.  Dan klik je op Doorgaan (of zoiets).

 

Nu eerst besluiten wat je wilt. Als je liever wilt klonen, dan moet je dat expliciet melden. Dan zal droske vast alles in het werk stellen om jou daarbij te helpen.

8 minuten geleden, Theo2602 zei:

Er is maar een lichtpunt, als het mislukt, haal ik de SSD er terug uit, en steek de oorspronkelijke er terug in. MAW, er kan niets beschadigd worden.

Dat klopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello, Droske, ik heb nog eens alles gedaan wat je gisteren schreef: zien of er geen updates kwamen. Virusprogramma uitschakelen. Geen enkel programma laten meedraaien. Resultaat weer niets. Maar ik begrijp niet wat bijgaande tekst wil zeggen.

Er staat dat ik Partition Wizzard moet opstarten, maar uiteraard kan ik dat niet tot wanneer het normale beeld er terug is. dan heb ik terug opgestart, maar er kwam geen enkele melding, en ik weet niet wat ik dan kan doen.

Morgen ben ik heel de dag weg, als jij dan geen oplossing gevonden hebt, zal ik vrijdag, met angst, aan een nieuwe installatie beginnen.

image.thumb.png.cf197570f344a5f54e0071e6ca2b2443.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben terug online.

 

Toon eens een screenshot van schijfbeheer. Die SSD schijf moet wel aangekoppeld (USB) zijn.

 

Met een beetje geluk ben ik morgen avond online. Zaterdag ben ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat belet.

 

Zondag is een ontspanning gepland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks mijn verzoek kun je, verdorie, dat bumpen toch niet laten hé!!! Ik was al bezig met een antwoord te formuleren op je voorlaatste post.

Neem a.u.b. toch wat meer tijd om een antwoord te plaatsen zodat je alle te melden info in één antwoord kunt samenvatten. Ik heb je er in het verleden ook al op gewezen.

Dit is mijn laatste waarschuwing, ik heb genoeg geduld gehad.

 

_______________

 

De cloning is duidelijk niet afgewerkt. Je slaagt er blijkbaar ook niet in om Windows beveiliging uit te schakelen.

Gebruik je wel de juiste functie in MiniTool Partition Wizard? Je moet de functie "Migrate OS to SSD/ HDD Wizard" gebruiken en dat zoals het hoort voor een SSD.

 

Als het dan toch nog fout gaat, voer die cloning eens uit aan de hand van een "Bootable Media" die je van MiniTool partition Wizard maakt. Zie daarvoor in dit programma die knop in de rechter bovenhoek.

Je start dan uiteraard je pc op via die CD. Gelieve tijdens de opstart het nodige geduld te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik denk dat ik Windows Defender wel heb uitgeschakeld, maar dat er ook een virus programma van Toshiba opstaat. En dat vind ik niet!

Neen, Windows beveiliging (Windows Defender) is niet uitgeschakeld. Je laat in dat screenshot duidelijk zien dat Windows Beveiliging stokken in de wielen steekt van MiniTool Partition Wizard. Bij de installatie vink ik ook het volgende uit "Participate in the Customer Experience Improvement Program. Ik weet wel dat dit niet echt sportief is maar ik heb niet graag dat er op de achtergrond voortdurend actie is.

Wellicht heb je bij de installatie van MiniTool de sponsor ook mee binnen gehaald. Dus altijd dat vinkje weg halen in het venstertje "Install Additional Software", zo niet krijg je een ongewenste gast binnen.

 

12 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik gebruik, zoals de twee vorige keren, gewoon klonen!

Ik doe het voor een SSD anders. In het openingsvenster (menu met tegels) ga ik naar "Launch Application.

Daarna klik ik op "Migrate OS to SSD/HD Wizard".

 

In uw geval raad ik aan een Bootable Media (Zie knop in de rechter bovenhoek) te maken en daar mee op te starten zodat je MiniTool tijdens de opstart (buiten Windows om) kunt gebruiken vanaf die CD.

Op zeker ogenblik moet "Align partitionsto 1 MB" zoals in onderstaande afbeelding te zien is.

image.png.c70b08a859db28d469ac351ef60daae5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.