Ga naar inhoud

Geen Internet Verbinding


Aanbevolen berichten

Sinds enkele tijd valt mijn ethernet verbinding in de studio regelmatig uit. Om duidelijk te maken in de voorkamer staat mijn proximus modem. Van daar uit vertrekt een ATP kabel naar de studio en naar een verdeelkastje, waar de twee computers en de Linksys mee verbonden zijn. Nu met W10 1903 verandert dan het normale rechthoekje (foto 1) in een wereldbol, en als ik dan klik komt het venster (foto 2) maar dan met de melding geen internet en daaronder de mogelijkheid om te herstellen. Dat herstellen lukt altijd op enkele seconden, dus het is niet echt een probleem, maar het zou niet mogen.

Aan de hardware is niets veranderd, en Wifi langs Linknet blijft gewoon werken. Dus denk ik dat er iets in mijn computer fout loopt. Daarom de instellingen (foto 3)

Heeft iemand een gedacht?

 

1-internet.jpg

2-internet.jpg

3-internet.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als uw internet weg valt en je hebt toch verbinding met de andere computer met de wifi dan betekend het dat uw netwerk prima in orde is.

In dat geval kan het zijn dat de binnenaansluiting waar BBOX of die van server van Proximus iets niet goed werkt.

Dan is het beter om naar Proximus te bellen om uw lijn grondig te testen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst het eerste wat ik schreef nog eens lezen. Er loopt een kabel van mijn woonkamer naar de studio. Daar staat een verdeler voor ethernet naar de twee desktops en één naar een Linksys voor WiFi. Dus als de kabel niet werkt zal ook de WiFi geen 'voeding' krijgen.

Nu heb ik het weer enkele dagen niet, dus afwachten maar. Ondertussen mag dit dicht

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.