Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Jawadde mijn ratje, het systeem laat je gewoon geen andere versie installeren... potverdorie toch. Dan zit er niks anders op dan toe te geven aan het feit dat je geen Google Earth zal kunnen draaien. Een stabiele versie uit de pakketbronnen kan je wel installeren maar loopt vast bij het starten.

 

Ik ga nog eens het internet afschuimen naar mogelijkheden om toch een andere versie te kunnen installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste Knapgastje maak je nek maar al nat want hier ben ik weer met een andere mogelijkheid en hopelijk bied deze meer kans op succes.

Hier gaan we

 

Verwijder eerst Google Earth van het systeem

Geef in de terminal de volgende opdracht om de naam van het pakket te kennen

 

dpkg --list 'google-earth*' | cat

Kijk in de uitkomst welke pakketten er zijn geïnstalleerd en verwijder ze met de volgende opdracht gebruik makend van de tab toets.

 

sudo dpkg -P google-earth-stable

Vervang in die opdracht de naam van google-earth-stable door de naam die u ziet in de terminal en maak gebruik van de tab toets.
Misschien kan ik je beter vertellen wat die tab toets doet:

 

Voorbeeld: in de terminal ziet u de naam van de geïnstalleerde Google Earth namelijk: google-earth-pro-stable:i386

Schrijf dan in de terminal de opdracht sudo dpkg -P google- en druk nu de tabtoets in

Als het goed is zal de opdracht nu automatisch aangevuld worden.

 

Om er zeker van te zijn geef dan nog eens de volgende opdrachten in de terminal op Google Earth te verwijderen ook al lijkt me dat overbodig maar doe het toch.

 

sudo apt-get purge google-earth-stable

gevolgd door dit

 

sudo apt-get autoremove

Herstart nu uw computer

Nu gaan we Google Earth als volgt gaan installeren:

 

Ga naar de website van Google Earth en download het .deb pakket

Installeer het met het programma Gdebi

 

Als het geïnstalleerd is open je een terminal en geef je er het volgende commando in:

 

gedit ~/.config/Google/GoogleEarthPlus.conf

Een nieuw venster wordt geopend en zoek daarin de zin: "enableTips"

 

je zal daar zien: enableTips=true

verander true in false

het moet er dan als volgt uitzien:

enableTips=false

enableTips=false

sla het bestand op en restart uw computer, probeer dan nog eens om Google Earth draaiende te krijgen

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hensyr,

 

denk dat dit einde van uw latijn wordt. Mijn nek is drijfnat, heb alles gedaan wat je aangeboden hebt, die "tips true" stond al op "false" met effect, nada. Ik denk dat het hier dan maar stopt of heb jij nog andere ideeën. Bedankt alvast voor de tijd die je hieraan spendeerde.

 

Schermafdruk van 2019-07-29 14-26-42.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.