Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De hulp in dit topic laat ik graag over aan Hensyr, omdat hij veel meer verstand heeft van Linux dan ik. Wel wil ik opmerken dat Google Earth Pro een vrij zwaar programma is.

Hier staan de systeemvereisten, zowel voor Windows, Mac als voor Linux: https://support.google.com/earth/answer/21955?visit_id=636994755772548915-4023038368&rd=1

Zelfs de recommended (aanbevolen) systeemvereisten die daar genoemd worden, vind ik nog aan de lage kant. Volgens mij is Google Earth Pro gebaat bij meer werkgeheugen, een betere processor en een behoorlijke grafische kaart.

 

Het kleine venster in het midden op het scherm is het normale startvenster van Google Earth. Dat zie ik ook wanneer ik Google Earth Pro opstart. Eén of 2 seconden later zou Google Earth Pro het gehele beeldscherm in beslag moeten nemen, maar dat gebeurt niet bij knapgastje. Hij komt dus niet voorbij het startscherm.

Ik heb op mijn Windows 10 pc gecontroleerd wat taakbeheer laat zien, wanneer Google Earth Pro helemaal is opgestart.

Wanneer ik dan enkel mijn muis wat heen en weer beweeg (ik klik dus nog nergens op) dan loopt het gebruik van de processor op tot 23% en het gebruik van de GPU (grafische kaart) tot 30 à 40%. En dat komt enkel en alleen door het programma Google Earth Pro:

 

5d36ed230195d-Google_Earth_gpu_gebruik.p

 

Ik heb in mijn Windows 10 pc 8 GB RAM, als processor de Intel Core i5-3550 @3.30GHz, en als grafische kaart de NVIDIA GeForce GT530 met 2GB eigen werkgeheugen. Met deze pc kan ik Google Earth Pro makkelijk draaien. Ik heb echter in het verleden ook wel zwakkere computers gehad en daarmee viel niet te werken met Google Earth (Pro).

Misschien kan knapgastje vertellen welke CPU, GPU en hoeveel werkgeheugen er in zijn pc zitten? Met die informatie kan Hensyr hopelijk weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het is geen upgrade, je kan dan beter de vorige versie eerst verwijderen.

 

maar heb je porrelaar zijn bericht ook gelezen? wat zijn uw systeem eigenschappen en heb je die vergeleken met de" systeemvereisten van google earth pro?

 

aanbevolen systeemvereisten:

 

  • CPU: werkt met amd64, 2 GHz
  • Systeemgeheugen (RAM): 4 GB
  • Vaste schijf: 4 GB vrije schijfruimte
  • Internetverbinding met hoge snelheid
  • Grafisch subsysteem voor 3D: compatibel met OpenGL 2.0
  • Beeldscherm: 1280 x 1024, 32-bits kleuren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet juist hoe ik aan alle gegevens van mijn laptop geraak, wat ik wel terug vind is hetvolgende:

 

AMD Quad-core processor  AB-7410 (up to 2.5ghz)

AMD radeon TM R5 graphics

8GB DDR3 L Memory

256 GB SSD

 

dacht dat dit toch voldoende zou geweest zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, dacht ik, gedeïnstalleerd via de snelkoppeling en kreeg bericht dat dit niet aan een pakket gekoppeld was. Vervolgens heb ik in terminal gedaan: sudo apt-get remove google-earth maar krijg dan de melding dat dit pakket niet bestaat. Als ik dan via de link van Hensyr wil installeren krijg ik de foutmelding dat er al een nieuwere versie opstaat. Ik kan echt niet meer volgen 😩

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Knapgastje, ik kan het me levendig goed voorstellen dat dit frustrerend is.
In Windows gaat het bijna vanzelf om programma's te installeren en daarna weer te deïnstalleren, maar in Linux gaat het even goed hoor als je maar weet hoe het moet gedaan worden.

 

Daarom doe eens het volgende om te deïnstalleren van Google Earth...
- Open een terminal venster

- Geef er het volgende commando in om te weten te komen welke Google Earth versie er op uw systeem staat:

dpkg --list 'google-earth*' | cat

- Kijk goed naar de uitkomst want deze hebt u nodig bij de volgende opdracht.

- Geef het volgende commando in de terminal gebruik makend van de uitkomst van het vorige commando

sudo dpkg -P google-earth-stable

Waarbij je google-earth-stable in dit commando vervangt met de uitkomst van het eerst commando.

 

Even een voorbeeldje voor het gebruik van het laatste commando:

Stel u heeft het eerste commando ingevoerd en op enter gedrukt, dan krijgt u een reactie terug met de naam van het geïnstalleerde programma, bijvoorbeeld: google-earth-pro-stable_1.8.3036

Dan geeft u in het laatste commando

sudo dpkg -P google-earth-pro-stable_1.8.3036
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan wordt het moeilijker nietwaar....

 

Voor het installeren van dit .deb bestand buiten het software center gaan we gdebi gebruiken.

 

Installeer gdebi op de volgende manier:

open een terminal venster en geef er het volgende commando in:

 

sudo apt install gdebi

 

Als gdebi is geïnstalleerd gaan we het .deb bestand van Google Earth installeren

Ga naar de map Downloads en klik met de rechtermuisknop op het .deb bestand van Google Earth

In het snelmenu selecteert u "Met andere toepassing openen"

Selecteer nu Gdebi pakket installer

Klik dan op install package

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.