Ga naar inhoud

Mappen op externe harde schijf verdwenen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

57 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

 

Je kan altijd een andere virusscanner installeren maar dan moet je eerst de huidige verwijderen.

Om AVG tee verwijderen kan je de AVG Remover gebruiken.

 

Een goede en gratis virusscanner is Kaspersky Free.

Ik ben zelf ook overgestapt van AVG naar Kaspersky omdat AVG te opdringerig werd met overbodige extra's.

Ok dankjewel voor de suggestie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Reset system settings

 

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

Dan gaan we proberen om je data terug te halen.

Klik met rechts op de bestanden of mappen die je niet meer kan openen.

Kies dan helemaal onderaan voor eigenschappen.

Ga dan naar de tab vorige versies.

Kies (selecteer) dan een versie van voor de besmetting (moet ongeveer rond 20 juli zijn)

Klik op de knop terugzetten.

Sluit de eigenschappen en kijk of je nu weer in de mappen of aan de bestanden kan.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kweezie wabbit zei:

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Reset system settings

 

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

Dan gaan we proberen om je data terug te halen.

Klik met rechts op de bestanden of mappen die je niet meer kan openen.

Kies dan helemaal onderaan voor eigenschappen.

Ga dan naar de tab vorige versies.

Kies (selecteer) dan een versie van voor de besmetting (moet ongeveer rond 20 juli zijn)

Klik op de knop terugzetten.

Sluit de eigenschappen en kijk of je nu weer in de mappen of aan de bestanden kan.

Ik heb de Delfix toegepast. Vervolgens heb ik mijn externe harde schijf aangesloten en geopend. Het probleem is echter dat de mappen die ik eerder geprobeerd had te openen (voordat ik wist dat er iets mis was met de harde schijf) helemaal zijn verdwenen, dus ik kan hier ook niet met mijn rechter muisknop op klikken. 

 

Ik heb toen geprobeerd via Computer>en dan met rechter muisknop op mijn externe harde schijf (F:) klikken > eigenschappen > vorige versies, maar er worden geen vorige versies weergegeven die ik kan selecteren. Ook de mappen die wel nog aanwezig zijn hebben geen vorige versies. 

 

Er stond dus ook nog steeds de map $Rycycle.bin op de ext. harde schijf. Ik probeerde deze net te openen om te kijken wat er in staat. Hiervoor kreeg ik bijgevoegde melding en vervolgens is de hele map verdwenen.

 

Terwijl ik dit typ, krijg ik dezelfde melding als in het bijgevoegde bestand voor de overige mappen die nog over waren op de externe harde schijf. Deze mappen zijn nu ook verdwenen. 

Melding bestanden in quarantaine geplaatst.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Suzanne2019 zei:

Ik heb de Delfix toegepast. Vervolgens heb ik mijn externe harde schijf aangesloten en geopend. Het probleem is echter dat de mappen die ik eerder geprobeerd had te openen (voordat ik wist dat er iets mis was met de harde schijf) helemaal zijn verdwenen, dus ik kan hier ook niet met mijn rechter muisknop op klikken. 

 

Ik heb toen geprobeerd via Computer>en dan met rechter muisknop op mijn externe harde schijf (F:) klikken > eigenschappen > vorige versies, maar er worden geen vorige versies weergegeven die ik kan selecteren. Ook de mappen die wel nog aanwezig zijn hebben geen vorige versies. 

 

Er stond dus ook nog steeds de map $Rycycle.bin op de ext. harde schijf. Ik probeerde deze net te openen om te kijken wat er in staat. Hiervoor kreeg ik bijgevoegde melding en vervolgens is de hele map verdwenen.

 

Terwijl ik dit typ, krijg ik dezelfde melding als in het bijgevoegde bestand voor de overige mappen die nog over waren op de externe harde schijf. Deze mappen zijn nu ook verdwenen. 

Melding bestanden in quarantaine geplaatst.png

Kan het trouwens zijn dat de externe harde schijf zelf nog vervuild is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk is de externe schijf inderdaad nog vervuild en heeft AVG deze bestanden of mappen in quarantaine geplaatst omdat ze besmet waren of zijn.

 

Zijn er bestanden of mappen op de externe schijf waar je nog wel bij kan?

Probeer dan bij die bestanden of er een "vorige versie" van is maar je moet deze niet terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Vermoedelijk is de externe schijf inderdaad nog vervuild en heeft AVG deze bestanden of mappen in quarantaine geplaatst omdat ze besmet waren of zijn.

 

Zijn er bestanden of mappen op de externe schijf waar je nog wel bij kan?

Probeer dan bij die bestanden of er een "vorige versie" van is maar je moet deze niet terugzetten.

Nee, de mappen die nog over waren hebben ook geen vorige versie. Deze zijn nu ook zojuist in quarantaine geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.