Ga naar inhoud

Mappen op externe harde schijf verdwenen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wilde een map openen op mijn externe harde schijf, maar toen kreeg ik de melding dat de toegang was geweigerd. Toen ik een andere map probeerde te openen kreeg ik dezelfde melding. Vervolgens zag ik dat de mappen die ik wilde openen verdwenen waren. Een aantal andere mappen zijn ook verdwenen. De mappen die wel nog zichtbaar zijn hebben ineens .exe. achter hun naam staan. Er staat ook een nieuwe map bij die er eerst niet stond, deze heeft de naam $recycle.bin.exe

 

Help! Al m'n foto's en video's zijn verdwenen en ik wil ze heel graag terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 27/7/2019 om 17:38, p38cyq zei:

Dat is, met vrij grote zekerheid, een besmetting.

Scan je systeem zo vlug als mogelijk met een online scanner (gratis), bv. via https://www.eset.com/nl/thuis/online-scanner/

Wat geeft deze als resultaat? 

Dat vermoeden had ik ook al een beetje dat het een virus is. Ik heb gistermiddag een volledige scan gestart via de link die je gestuurd hebt. Hij is echter nog steeds aan het scannen en nu pas op 1/3...Ik laat hem dus nog even gaan en zal je de uitkomst laten weten. In ieder geval geeft hij nu aan dat er 3 verwijderde objecten zijn.

 

p.s. sorry voor mijn late reactie. Ik ontdekte je bericht pas gister. Ik dacht dat ik via e-mail wel een melding zou krijgen wanneer er reacties op mijn post kwamen, maar dat bleek niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/7/2019 om 20:02, Passer zei:

In die richting zat ik ook te denken.

 

Lees daarom even deze post (<klik!) , voer alles uit en plaats hieronder je logjes.

Dan worden de ontleders verwittigd en - als een van hen op het forum komt - zij zullen je zeggen wat je best doet.

Dankjewel voor je reactie! Hierbij mijn logjes.

 

p.s. sorry voor mijn late reactie. Ik ontdekte je bericht pas gister. Ik dacht dat ik via e-mail wel een melding zou krijgen wanneer er reacties op mijn post kwamen, maar dat bleek niet het geval.

 

Addition.txt FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande programma's mag je verwijderen.

AVG Web TuneUp
MSN Toolbar

Ze hebben geen meerwaarde en zorgen alleen voor extra belasting van de browser.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, p38cyq zei:

OK! Laat de scan maar lopen, we horen het resultaat wel.

Nadien de suggestie van @Passer opvolgen.

 

De scan is voltooid. Er was 1 opgeloste detectie en er waren 2 onopgeloste detecties. Bij de opgeloste detectie zie ik staan $recycle.bin. Dat is de naam van de map die ineens op mijn externe harde schijf stond.

 

Wat gebeurd er met de onopgeloste detecties? Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, zijn deze dan opgeschoond nu? 

 

Ik voeg foto´s toe van de uitkomsten.  

2 onopgeloste detecties.jpg

1 opgeloste detectie.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Onderstaande programma's mag je verwijderen.

AVG Web TuneUp
MSN Toolbar

Ze hebben geen meerwaarde en zorgen alleen voor extra belasting van de browser.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Ik heb AVG Web TuneUp en MSN toolbar verwijderd. Vervolgens heb ik op de Fix knop geklikt. Terwijl het programma aan het fixen was werd de Farbar Recovery Tool ineens afgesloten en kreeg ik de melding van mijn AVG virusscanner dat FRST.64.exe in quarantaine is geplaatst omdat het bestand geinfecteerd is met IDP.Generic (zie bijgevoegde foto).

 

Toen ik klikte op details bekijken kwamen er 5 bedreigingen tevoorschijn en bij locatie staat de F schijf aangegeven en zie ik de namen van de mappen die ik kwijt ben. Wat moet ik nu doen?  

IMG_20190801_143847.jpg

IMG_20190801_143746.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.