Ga naar inhoud

Mappen op externe harde schijf verdwenen


Aanbevolen berichten

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

FRST is er ook niet in geslaagd om de bestanden te verwijdern.

 

Probreer eens of je ze zelf kan verwijderen.

Ga met de verkenner naar de map C:\Program Files (x86)\AVG\Antivirus\setup

Zoek daar de onderstaande bestanden en verwijder ze.

aswOfferTool.exe
offertool_x64_ais-c1a.vpx

Maak daarna de prullenbak leeg.

Dit lukt niet. Als ik de bestanden wil verwijderen krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben om deze bewerking uit te voeren. Ook als ik vervolgens een administrator wachtwoord invoer lukt het niet. Ik heb ook ingelogd op een administrator account en het daar vandaan geprobeerd, maar dan krijg ik dezelfde melding. 

 

Als ik met mijn rechtermuisknop op de bestanden klik, zie ik ook de optie staan "vernietigen met AVG". Is dat misschien een alternatieve manier om te proberen de bestanden te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Dat kan je ook proberen.

Laat maar weten of het gelukt is.

Op die manier lukte het ook niet. Ik heb nu via het configuratiescherm heel AVG gedesinstalleerd en vanaf C:\Program Files (x86)\AVG\  zijn de submappen Antivirus en Setup nu weg, samen met hun inhoud. Dus het lijkt er op dat de bestanden die ik moest verwijderen nu ook verwijderd zijn. 

 

Ik heb vervolgens trouwens AVG wel weer opnieuw geinstalleerd als bescherming voor de computer. Moet ik nu weer de ESET scan doen om te checken of de computer schoon is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/8/2019 om 10:41, Suzanne2019 zei:

Als ik de bestanden wil verwijderen krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben om deze bewerking uit te voeren.

'k was nog eens even hier langsgewandeld en merkte dat je probeert die twee bestanden te verwijderen.

Heb je (als je voorgaande actie niet lukt) al eens geprobeerd ze te verwijderen vanuit veilige modus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Suzanne2019 zei:

De scanner loopt nog steeds. Het duurt erg lang. Hij geeft echter al 2 detected objects aan, dus ik ben bang dat de computer nog steeds niet schoon is. 

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde 2 bestanden van voorheen.

Omdat ze in de map zetup stonden, is het heel waarschijnlijk dat ze bij de (her)installatie van AVG weer op je pc terechtkomen.

Om er vanaf te komen denk ik dat je een andere virusscanner moet nemen.

Of je kan de tip van passer proberen.

Na de installatie van AVG zijn die bestanden toch niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het waren inderdaad weer dezelfde bestanden. Ik heb ze echter zojuist via de veilige modus kunnen verwijderen. Ik heb nu de Eset scanner weer aangezet om te kijken of de computer nu schoon is. Is het sowieso raadzaam om een andere virusscanner erop te zetten? Zo ja, is er één (gratis) die jullie kunnen aanbevelen?

 

Ik laat de uitkomst van de scan weten!

Eset160919.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

18 uren geleden, Suzanne2019 zei:

Is het sowieso raadzaam om een andere virusscanner erop te zetten? Zo ja, is er één (gratis) die jullie kunnen aanbevelen?

Je kan altijd een andere virusscanner installeren maar dan moet je eerst de huidige verwijderen.

Om AVG tee verwijderen kan je de AVG Remover gebruiken.

 

Een goede en gratis virusscanner is Kaspersky Free.

Ik ben zelf ook overgestapt van AVG naar Kaspersky omdat AVG te opdringerig werd met overbodige extra's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.