Ga naar inhoud

Afspelen video bestand AVI en MOV lukt niet meer?


james48

Aanbevolen berichten

Beste Passer, hartelijk bedankt, ik kan nu weer een AVI en MOV videobestand in VLC afspelen.

Ik stuur de installatie stappen ook maar even mee.

Ik dank ook PC Helpforum voor het oplossen van alle computer problemen.

Deze Topic is voor mij opgelost.

Met vriendelijke groet, James48

K-Lite How to Install Basic Codec Pack 13-8-19.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik het niet weet Droske. Mijn eerste reactie is er een van: de 10 zal dit wel allemaal aan boord hebben zeker? Maar zeker ben ik er dus niet van.

'k heb dus ook het vermoeden dat het hier niet met die codecs-zelf te maken had, maar met mogelijke registerverwijzingen, die dan door een herinstall terug 'op poten gezet werden'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, droske zei:

Heeft een gezonde Windows 10 dat Codec pack nog wel nodig?

 

Vroeger, in de tijd van Windows XP (en misschien ook nog in de tijd van Windows 7?) konden .mov filmpjes niet afgespeeld worden in Windows Media Player. Niet zo erg vreemd, want .mov is een bestandstype van Apple.

Als je toch .mov filmpjes wilde afspelen op je Windows pc, dan moest je toen extra codecs installeren of een andere media player gebruiken, zoals VLC Player. Ik koos destijds voor VLC Player.

 

Dat is voorbij in Windows 10. De Windows Media Player die nu in Windows 10 zit (dat is versie 12.0.18362.207), kan ook .mov filmpjes afspelen. Dat heb ik net getest op een pc, waarop onlangs Windows 10 nieuw werd geïnstalleerd. Ik heb op die pc geen extra codecs geïnstalleerd en ook geen media players van derden, zoals VLC Player.

Op deze website van Microsoft staat welke bestandstypes kunnen worden afgespeeld door de Windows Media Player in Windows 10: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/316992/file-types-supported-by-windows-media-player

 

Daarnaast kun je filmpjes in Windows 10 ook afspelen met de app Films en tv, die standaard in Windows 10 zit.

En, gek genoeg, kun je filmpjes van allerlei bestandstypen ook nog afspelen met de app Foto's, die ook standaard in Windows 10 zit. Dat was voor mij ook nieuw, maar de app Foto's verscheen, toen ik rechtsklikte op een .mov / .avi / .wmv bestand, en Openen met koos. Nooit geweten dat je met de app Foto's ook filmpjes kon afspelen. Zo heb ik ook weer wat bijgeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.