Ga naar inhoud

Foutmeldingen bij updates


Laura123

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb een Windows 10 Enterpise versie. Bij het installeren van de  onderstaande updates krijg ik steeds foutmeldingen (zie hieronder).

Telkens als ik mijn laptop opnieuw opstart probeert hij de updates op te halen en te installeren. De installatie begint, maar stopt dan na 20% en krijg dan een melding dat de installatie mislukt is en verwijderd wordt.

 

Kan iemand mij hierover advies geven aub?

image.png.7eba2645a0352a7813eb6e04cfbf1ff5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura,

 

welkom op PCH !

 

eerste vraagje: je hebt toch wel degelijk een FRANSE windowsversie?  (gezien de meldingen in het Frans zijn)

 

Tevens: heb je de 1903 al binnen?

(klik daarvoor rèchts op je windowsknop, ga in het volgend venster naar Systeem en klik er op.

dan opent zich een groter venster en in het rechter gedeelte scroll je naar beneden en daar zie je zo iets: image.png.00aa5284b19172c986d6c6bfa427d667.png

 

staat daar bij jou achter Versie ook 1903 ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Tevens: heb je de 1903 al binnen?

Laura gebruikt nog versie 1803 van Windows 10. Dat is te zien in de afbeelding die zij plaatste.

 

Tevens schreef ze dat ze niet Windows 10 Home of Pro gebruikt, maar Windows 10 Enterprise.

De Enterprise versie is bedoeld voor bedrijven. Werknemers kunnen die versie dan gebruiken en moeten regelmatig de licentie bijwerken via de server van het bedrijf.



Particulieren kunnen/mogen die versie niet gebruiken.

Bron: https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/licentie-voor-windows-10-enterprise-verloopt/3eb51676-7957-41bf-899d-111a4f2f7bd0

 

Ik ga er nu nog even vanuit dat dit een 'laptop van de zaak' is. Dan moet Laura verbinding maken met de servers van het bedrijf waar zij werkt om Windows te kunnen updaten.

 

Als dit geen laptop 'van de zaak' is en als Laura niet werkt bij een groot bedrijf waarvan zij die licentie heeft gekregen, dan is de licentie niet (meer) geldig. Windows 10 Enterprise is in principe alleen verkrijgbaar voor (grote) bedrijven via Volume licensing.

Stel dat Laura gewerkt heeft bij een groot bedrijf en daarom de Enterprise versie van Windows 10 mocht gebruiken op haar laptop, dan vervalt de geldigheid van die licentie wanneer zij bij dat bedrijf vertrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm Porrelaar.. 'k zal toch eens beter moeten leren lezen - de Enterprise: had ik over gekeken en de plaatjes niet opengedaan, alleen de meldingen ervan gelezen...

En voor de rest heb je gelijk, maar laten we misschien de verklaring van Laura even afwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Laura123 zei:

Ik vermoed dat ik dan gewoon een nieuwe (gewone) licentie moet kopen om weer in orde te zijn?

KLopt.

 

Moest je nog een legale 7 of 8 liggen hebben, dan kan dit ook: die eerst installeren (op je leeggemaakte schijf) en dan updaten naar de 10. Dit kan op dit ogenblik nog altijd kosteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2019 om 09:42, Laura123 zei:

Het gaat inderdaad om een laptop die ik van mijn bedrijf heb overgekocht. Ik vermoed dat ik dan gewoon een nieuwe (gewone) licentie moet kopen om weer in orde te zijn?

Neen, je moet geen nieuwe licentie kopen want je huidige licentie is aan je laptop gekoppeld. De weergavetaal kun je altijd wijzigen als je dat wenst.

Het enige wat je moet doen dat is de nieuwste versie van Windows 10 downloaden en installeren, tenminste als je laptop dat aan kan. Daarom wil ik je vragen om eens een Speccy snapshot te tonen.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.