Ga naar inhoud

Realtek HD Audio Manager verdwenen uit configuratiescherm


ronboys

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

             Bij deze kom ik jullie te vragen hoe ik de Realtek HD Audio Manager terug in het configuratiescherm en bij verborgen pictogrammen op de taakbalk kan krijgen. Deze is plots verdwenen na de laatste update van windows 10. Het wordt wel weergeven in taakbeheer (opstarten). Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vermoed ik dat er iets fout ging bij de update en zou (herhaal: 'zou' (*) je een herinstallatie van Windows kunnen overwegen (mèt behoud van eigen instellingen - géén clean install natuurlijk ~al zou een clean install het ook wel doen natuurlijk) - zou je dus zo'n herinstall kunnen overwegen en normaal ben je dan van het probleem af.

Of je zou ook gewoon 'er mee leren leven' tot de oktober-update van Windows uitgerold wordt - normaal wordt het dan ook hersteld.

Of je kan verder op zoek gaan, maar mijn potje met ideeën is leeg...  (iemand anders nog ideeën misschien?)

 

 

(*)bekijk het baten/kosten-saldo: is het jou de moeite waard om het ervoor te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/8/2019 om 00:30, ronboys zei:

In Taakbeheer staat Realtek Hd Audio Configuratie ingeschakeld, maar wordt niet weergegeven in de taakbalk bij de verborgen pictogrammen.

Je zou het volgende nog kunnen proberen:

  • In Taakbeheer schakel je Realtek HD Audio Configuratie UIT
  • Start daarna de pc opnieuw op via Start >Aan/uit > Opnieuw opstarten
  • In Taakbeheer schakel je Realtek HD Audio Configuratie daarna  weer IN
  • Start daarna de pc opnieuw op via Start >Aan/uit > Opnieuw opstarten
  • Controleer dan of het pictogram van Realtek HD Audio Configuratie weer in het systeemvak staat bij de verborgen pictogrammen.

 

Dit lijkt een rare handelswijze, maar soms helpt het om een functie uit en later weer in te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.