Ga naar inhoud

recovery


zwartezee

Aanbevolen berichten

De vraag of de traagheid komt door virussen of malware, is niet van belang als zwartezee een herinstallatie doet.

Dan zijn die namelijk mee opgeruimd.

 

Na de herinstallatie van windows zou ik toch IObit niet meer gebruiken.

IObit heeft meer tools en programma's die niet allemaal even betrouwbaar zijn.

We zien hier geregeld problemen die veroorzaakt worden door een toepassing van IObit.

 

Als alternatief kan je MalwareBytes Anti-Malware installeren.

We zullen je graag helpen als je vragen hebt over het installeren en/of gebruik van malwarebytes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

De vraag of de traagheid komt door virussen of malware, is niet van belang als zwartezee een herinstallatie doet.

Dan zijn die namelijk mee opgeruimd.

dat natuurlijk wel, maar door een 'opkuis' zou hij zich een clean install (= herinstallatie progs en zo) kunnen besparen dacht ik in mijn (musse)achterhoofd :xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/8/2019 om 13:07, porrelaar zei:

Je wil immers niet meer werken met Windows 8, maar met Windows 10.

 

Scroll daarom in het rechter paneel verder naar beneden en klik onder Meer herstelopties op 'Opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows'. Je krijgt dan een schone installatie van Windows 10. Je hoeft dan geen productcode voor Windows 10 in te geven.

image.thumb.png.576a3457010f5c04078ea2814abc1678.png

Als je namelijk een gratis upgrade van Windows 8 naar Windows 10 hebt uitgevoerd, dan wordt er een hardware-id gemaakt van jouw computer en dat hardware-id wordt verzonden naar en bewaard op de servers van Microsoft. Wanneer je later een nieuwe installatie van Windows 10 uitvoert op diezelfde computer, dan wordt het hardware-id vergeleken met het hardware-id dat opgeslagen is op de servers van Microsoft. En als jouw computer daar bekend is, dan wordt Windows 10 automatisch weer geactiveerd.

 

Als je het mij vraagt, ik zou op dit eerste antwoord van Porrelaar verder werken.

 

Trouwens IObit Malware Fighter en Panda  naast elkaar is teveel van het goede(?). Van zodra je IObit verwijderd hebt ga je al snelheidswinst boeken.

En wie weet zit Windows update in een loupe. Je zou ons een beter beeld geven van bepaalde belangrijke zaken of problemen in je pc door ons een Speccy Snapschot te bezorgen. Mogelijk kunnen we je dan nog gerichter adviseren.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.