Ga naar inhoud

problemen met wifi en start


Theo2602

Aanbevolen berichten

Nog niet zolang geleden vertelde ik hier van de problemen met mijn ethernet verbinding. Er komt een wereldbol ipv het TV schermpje. Als ik dan op 'oplossen klik' gebeurt dat op enkele seconden, dus zeker geen groot probleem. Een ander probleem wat ik hier vroeger al eens gaf, maar dat dan plots verdween heb ik nu ook weer (soms) Nu en dan blijft het opladen hangen op het Windows logo. Normaal moet daar onder dan een rondje beginnen draaien, nu gebeurt dat (soms) niet. Herstarten is een oplossing, dus ook weer geen ramp. Maar vandaag moest ik driemaal herstarten en toen kwam er dat de computer werd bijgewerkt. Dan moest ik kiezen tussen allerlei mogelijkheden en ik koos voor 'herstellen'. Er kwam een waarschuwing dat dit een uur kon duren. Een goed half uur later draaide de computer opnieuw, en bij het testen met afzetten en terug starten en ook met 'herstarten' was er geen probleem. Kan ik iets doen, of moet ik gewoon wachten tot hij op zeker ogenblik niet meer herstart?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de titel zet je "problemen met wifi ..." maar volgens de afbeeldingengaat hey om een ethernet verbinding :hmmmm:

 

Als de pc weer eens opstart zonder netwerk, doe dan het volgende.

 

Ga naar start en typ powershell.exe in het zoekvak maar druk nog niet op enter.

Klik met rechts op het gevonden resultaat en kies dan voor uitvoeren als administrator.

Typ dan ip ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter. Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf. Daar vind je nu het bestand ipconfig.txt terug.

Sluit het powershell venster en herstel de netwerkverbinding.

Voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit te kunnen lezen moest ik Netwerk hebben. Maar het is wel zo, dat ik eerst verbinding heb, en dat hij er iets later uitvalt. Na de procedure zoals hierboven staat, komt alles klaar en dat blijft zo. het rare is ook dat dit nu weer enkele weken geleden was, en nu al drie dagen achter elkaar. Maar niet bij opstarten, gewoonlijk na enkele minuten.

Dus ik wacht nu op een moment zonder netwerk om te doen wat je schrijft. bedank al.

Ik heb al even getest, maar als ik die powershell;exe daar in zet en er dan rechts op klik, komt er niets van administrator

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb al even getest, maar als ik die powershell;exe daar in zet en er dan rechts op klik, komt er niets van administrator

Ter verduidelijking: je mag op Start klikken en dan direct beginnen te typen, maar je mag ook gebruik maken van het het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de knop Start staat.

Klik op het vergrootglas. Er opent een zoekvak. Typ in het zoekvak powershell. Al tijdens het typen verschijnen de zoekresultaten erboven.

Klik met de rechter muisknop op het bovenste zoekresultaat: Window PowerShell App, en in het contextmenu klik je dan op Als administrator uitvoeren.

Met een afbeelding:

image.thumb.png.1b319110329c41332e522b9a70c3b57b.png

Heb jij versie 1903 van Windows 10, dan kan het nog sneller; je hoeft dan helemaal niets te typen.

Klik met de rechter muisknop op de knop Start.

Je kunt dan direct klikken op Windows PowerShell (Admin)

image.png.722107a32c1d1ec6a2889b1674d4bd7c.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is tussen vorige keer (2 september) en nu nog éénmaal voorgekomen, maar toen wist ik niet meer wat ik moest doen.

Nu wel en hier is de gevraagde ipconfig

Ik vraag me wel af of het de moeite is 'stappen te ondernemen' als ik dat iedere maand één keer heb.

Maar ik wilde antwoord geven, zodat men niet dacht dat ik onbeleefd niet meer antwoorde.

 

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het logje heb je wel toegang tot je eigen thuisnetwerk.

Maar of je ook internettoegang hebt, kunnen we hier niet op zien.

 

17 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik vraag me wel af of het de moeite is 'stappen te ondernemen' als ik dat iedere maand één keer heb.

Die beslissing is aan jou.

Als jij het niet erg vind, laten we het zo en anders gaan we op zoek naar de oorzaak maar zonder garantie dat we die ook vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.