Ga naar inhoud

Bestanden openen


herman waeyen

Aanbevolen berichten

Heb nog een andere vraag:

Indien ik een bestand op mijn oude computer aanklik opent dit zich spontaan.

Op mijn nieuw systeem waar Windows 10 op staat gaat dit niet en moet ik kiezen tussen openen met installeren of downloaden hoe verander ik dit zodat dit automatisch gebeurd ?

Welk programma ontbreekt hier en hoe dit op te lossen ?

Graag een advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze vraag afgesplits van het oorspronkelijke topic omdat dit over windows 10 gaat en niet over windows 7.

Op 31/8/2019 om 07:43, herman waeyen zei:

Indien ik een bestand op mijn oude computer aanklik opent dit zich spontaan.

Op mijn nieuw systeem waar Windows 10 op staat gaat dit niet en moet ik kiezen tussen openen met installeren of downloaden hoe verander ik dit zodat dit automatisch gebeurd ?

Bedoel je hier bestanden die je aanklikt op een website?

Welke browser gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2019 om 07:43, herman waeyen zei:

Indien ik een bestand op mijn oude computer aanklik opent dit zich spontaan.

Op mijn nieuw systeem waar Windows 10 op staat gaat dit niet

Of is het in verkenner?  Heb je het dan bij elk soort bestanden of alleen bij bestanden met een bepaalde extensie?

 

Als het dat laatste is:

 

> klik zo'n bestand aan

> Klik er rechts op en kies voor Openen Met

 

Stel nu dat het een Wordbestand zou zijn (dat je dus wil openen met Word):

 

Je krijgt een venster zoals dit:  image.png.cb92ebf9e0d00df05fa07cfbbb857fd2.png

 

Rèchts staan wellicht àndere dingen dan in mijn voorbeeld, maar dat speelt geen rol.

 

Je krijgt dan een venster zoals dit (maar verschillend van dit - met andere opties) : image.png.a9ca2aaa7e810f64fc25de5308a12e65.png

 

 

Trek daar de balk rechts naar beneden tot je (links) dit ziet:  image.png.44419d000faec56e71df6328258c453b.png

 

Klik Meer Apps open en ga - in de lijst die je ziet - dan op zoek naar (in dit voorbeeld): Word.

 

Belangrijk: klik nu éérst ook  "Altijd deze app gebruiken voor..." ààn en klik dan pas op OK.

 

succes (en vertel - als het in verkenner was dus - even of het lukt)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.