Ga naar inhoud

Laptop reageert heel traag


bkk

Aanbevolen berichten

Met alle respect hoor, maar deze laptop is een instapmodel waar je geen wonderen van mag verwachten.

Ik stel echter 2 knelpunten vast die deze pc nu helemaal verlammen en die met lapmiddelen niet op te lossen zijn:

  1. De interne harde schijf is veel te klein. Verplaatsen van je data naar een externe harde schijf is geen goede optie. De gegevensoverdracht via een USB medium verloopt vele malen trager dan via SATA. Het verbaast me dat er een schijfje van 250 GB in zit daar waar er, volgens mijn informatie, standaard een schijf van 500 GB zou moeten in zitten. Is het een 2de hands laptop waar de vorige eigenaar een ander schijfje heeft in gestoken?
  2. Je Windows gaat gebukt onder de last van de jaren dat je systeem in gebruik is. Uit één en ander kan ik afleiden dat je in de loop der tijd al heel wat software hebt geïnstalleerd en ook weer verwijderd. Dat laatste heeft zo zijn sporen nagelaten (Zie o.a. het volume van App Data).

 

Om je pc terug maximaal te laten presteren doe je best het volgende:

 

  1. Vervang de interne harde schijf door een iets grotere. Een schijfje van 500 GB (Kost slechts 45 euro) volstaat voor deze laptop en voor uw gebruik. Een externe harde schijf van 1 TB zou 55 à 60 euro kosten. Ik denk echter dat je al over een externe harde schijf beschikt, dus... Deze gebruik je best ALLEEN voor back-ups !!!
  2. Voer een nieuwe installatie van Windows 10 uit. Omdat je nu al Windows 10 staan hebt wordt deze automatisch geactiveerd bij de installatie. Je hoeft dus geen productcode in te voeren bij de installatie.

 

Belangrijk: Sla een back-up van al je data, Favorieten/Bladwijzers en e-mail op je externe harde schijf op alvorens een nieuwe installatie uit te voeren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Beste bkk, omdat dit gelukkig een open forum is krijg je ook meerdere opties die kunnen werken.
Je merkt dat @droske een hele andere kijk heeft ( die ook goed is) maar ik heb eerst gekeken of we door middel van geen uitgaven
de laptop weer acceptabel te krijgen.
Maar omdat het niet de gewenste resultaat oplevert zal je toch iets anders moeten gaan doen. Dat is of deze laptop aanpassen wat ik zonden vind van het geld, want deze laptop is volgens mij al een jaar of 8 dus een echte snelle laptop word dit Nooit.

Dan zou je beter eens kunnen kijken voor een nieuwe laptop, dan weet je zeker dat alles weer lekker werkt.

De exsterne schijf kan je dan meteen als back-up schijf gaan gebruiken, maar alles is geheel aan jou wat je wilt jij bent de eigenaar.

 

Met de volgende tool ruimen we alvast de gebruikte programma's op:

 

Stap 1.

Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.

  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie 5c6a9c980cc4f-RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:

- Verwijder tools

  • Klik op de knop "Uitvoeren"en wacht geduldig tot de tool gereed is.

  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, dit kan je als bijlage posten.
    Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

 

 

Stap 2.
Doe eens een speedtest, kunnen we kijken of je internet snelheid goed is:

Ga naar de website speedtest <-- Klik hierop) en klik in het midden van het scherm op GA.
Wacht tot de scan klaar is en klik op het icoon bij nummer 1.

5cb5b729c2bb8-speedtest.png

In het schermpje wat opent kopieer en plak de link onder Forum zie nummer 2. in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Abbs,

 

Eerst en vooral nog eens een grote dank u wel aan iedereen van het PC Helpforum!!Jullie zijn echt super.

 

Mijn laptop is inderdaad niet meer van de jongste.Hij is  van begin 2014 dus ik zal er niet echt nog geld aan spenderen.

 

Wat zei Passer over een goeie opkuis?Is dat misschien nog een optie?

 

Of Windows 10 eens opnieuw installeren((Droske)Als dit kan?

 

Ik wil het gerust allemaal eens proberen want computeren doe ik echt graag.Maar ik wil ook jullie tijd niet verprutsen als het hopeloos is.Dan koop ik beter een nieuwe laptop.

 

In bijlage het gevraagde logje en hieronder de link van de speedtest.

 

8567546144.png

 

Laat maar iets weten.

 

Mega bedankt.

 

BKK

kprm-201909061820.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je een laptop die slechts 5 jaar oud is en waar geen hardware elementen, voor zover bekend, van falen moet vervangen door een nieuwe, dat ga je mij nooit horen zeggen.

Een investering van amper 50 euro is die laptop hoe dan ook zeker waard.

Je huidige Windows installatie moet op zijn minst hersteld worden met inbegrip van het verwijderen van Apps.

Het is echter aan te bevelen om de stap naar een Clean (nieuwe) installatie te zetten en dat op een grotere interne harde schijf.

Ik ben in herhaling gevallen omdat ik merk dat dit nog eens nodig was.

Het is nu aan u om een beslissing te nemen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen grotere harde schijf hebt geplaatst en geen nieuwe installatie van Windows 10 hebt uitgevoerd dan kun je inmogelijk spreken van een goede oplossing. Je gaat weldra opnieuw in de problemen zitten.

Maar als u met de huidige stand van zaken tevreden bent dan sluiten we dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.