Ga naar inhoud

Laptop reageert heel traag


bkk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, bkk zei:

Ik heb een mailtje ontvangen waarin staat dat je me iets hebt gestuurd.

Heb je wat verkeerd begrepen/gelezen denk ik: je krijgt een mail als ik een bericht bij plaats (zoals je nu een bericht gaat krijgen van dit bericht)

In mijn vorig bericht staat een link en als je erop klikt kan je het Rsit-bestandje binnenhalen - het is een exe die je kan laten uitvoeren door bv dubbel op te klikken (of re. klikken en kiezen voor Openen)

 

Samengevat: haal die exe binnen en voer dan het volgende uit:

Plaats het bestand (die exe dus) op je bureaublad. (of: als je hem binnenhaalt wordt gevraagd wààr je die exe wil opslaan. Kies dan in je verkenner voor Bureaublad)

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

Heb je nog vragen erbij, stel ze dan maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je prima gedaan.

Ik denk dat collega Passer op dit moment even niet online is. Daarom ga ik namens hem de Farbar specialisten verwittigen zodat ze je logjes analyseren en je de passende instructies geven.

 

Ik stel wel vast dat het om een laptop (Sony Vaio)  gaat met een processor van de vorige generatie en dat je C partitie overvol zit. Dat laatste is op zich al een ernstig probleem. Aangezien je interne HDD ook al geen extra data partitie bevat, ben je genoodzaakt de huidige schijf te vervangen door een grotere. Je data verplaatsen naar een externe harde schijf is geen goed idee want dan moet je nog over een tweede externe harde schijf beschikken om er een back-up van te kunnen opslaan. ook moet die eerste externe harde schijf permanent aangesloten zijn en ook dat raad ik ten stelligste af.

 

Nu over naar de log specialisten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat opvalt (word hierboven al aangegeven) is dat je C schijf overvol zit.

Je gebruikt Windows 10 Home Versie 1803 maar we zitten al in versie 1903, om deze versie te kunnen installeren heb je vrije ruimte nodig op C.

Was het nu alleen maar voor opslag  zoals Foto's,  Word bestanden enz dan had een exsterne HDD genoeg geweest,  maar je heb zoveel programma's

dat ik bang ben dat het een grote interne schijf in moet.

 

 

Doe vast wel het volgende: (als stap 1. niet lukt ga verder met stap 2. )

 

Stap 1.

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • WinThruster
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

 

 

Stap 2.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start:
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
HKLM-x32\...\Run: [CommonToolkitTray_Solvusoft] => C:\Program Files (x86)\Solvusoft\Tray\SolvusoftTray.exe
FF HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Restrictie <==== AANDACHT
Task: {675DA87B-A119-443D-B4CE-43347FE112B1} - System32\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Startup => C:\Program Files\Solvusoft\WinThruster\WinThruster64.exe <==== AANDACHT
Task: {C5F17F11-E43A-4045-B754-249ABCB55532} - System32\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Notification => C:\Program Files\Solvusoft\WinThruster\Sync.exe <==== AANDACHT
Task: {D1E9C5A2-72AE-4D6E-A08B-D1D51FE17AE0} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Notification.job => C:\Program Files\Solvusoft\WinThruster\Sync.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Startup.job => C:\Program Files\Solvusoft\WinThruster\WinThruster64.exe <==== AANDACHT
Tcpip\..\Interfaces\{ddfaaa0a-466c-4cd6-8887-2e39dd25ef2e}: [DhcpNameServer] 203.144.207.49 203.144.207.29 110.164.252.222
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
HKU\S-1-5-21-3270050818-2528369238-2113803340-1001\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
2019-09-02 19:55 - 2018-05-28 09:36 - 000002988 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Notification
2019-09-02 19:55 - 2018-05-28 09:36 - 000002464 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Startup
2019-09-02 19:55 - 2018-05-28 09:36 - 000000416 _____ C:\WINDOWS\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Notification.job
2019-09-02 19:55 - 2018-05-28 09:36 - 000000408 _____ C:\WINDOWS\Tasks\WinThruster64-Gebruiker-Startup.job
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [ANotepad++64] -> {B298D29A-A6ED-11DE-BA8C-A68E55D89593} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [BriefcaseMenu] -> {85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}] -> {4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [BriefcaseMenu] -> {85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
FirewallRules: [{6FCC3DA9-2CF7-4DD7-A846-909D4ADCB59B}] => (Allow) C:\Program Files\SoftEther VPN Client\vpncmgr_x64.exe Geen bestand
FirewallRules: [{0EA919E4-CE5F-4E13-8B59-1CACD245D443}] => (Allow) C:\Program Files\SoftEther VPN Client\vpncmgr.exe Geen bestand
FirewallRules: [{A5EFDA13-C88A-42C5-A12B-A23A70B224E9}] => (Allow) C:\Program Files\SoftEther VPN Client\vpnclient_x64.exe Geen bestand
FirewallRules: [{29ADACA5-C156-43E0-AB3F-73AC1055FCDC}] => (Allow) C:\Program Files\SoftEther VPN Client\vpncmd_x64.exe Geen bestand
FirewallRules: [{2450CA09-719F-4589-8902-DA70612E154D}] => (Allow) C:\Program Files\SoftEther VPN Client\vpncmd.exe Geen bestand
FirewallRules: [{8684A129-5450-4BE1-A357-462876B5A4C4}] => (Allow) C:\Program Files\SoftEther VPN Client\vpnclient.exe Geen bestand
EmptyTemp:
end:


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Abbs en co,,

 

Eerst en vooral van harte bedankt voor al jullie moeite!! Super van jullie.

 

Ivm mijn C-schijf.Ik kan gerust een deel programma's verwijderen als het nodig is.Jullie zeggen maar welke er ik best afgooi.Ik kan eventueel ook andere data verwijderen.

 

Stap 1 lukte niet.Ik vond nergens dat WinThruster programma dus heb ik maar stap 2 uitgevoerd.

 

Logje in bijlage terug te vinden.

 

Nog maar eens bedankt.

 

BKK

 

 

Fixlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, bkk zei:

vm mijn C-schijf.Ik kan gerust een deel programma's verwijderen als het nodig is.Jullie zeggen maar welke er ik best afgooi.Ik kan eventueel ook andere data verwijderen.

Hier zo meer over.

 

Via FRTST heb je al aardig wat opgeruimd:  EmptyTemp: => 3.8 GB tijdelijke gegevens verwijderd.

 

Voor we verder gaan merk je verbetering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.