Ga naar inhoud

Asus laptop traag


Marinus1983

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

5 minuten geleden, Marinus1983 zei:

Verder ook al idd antivirus en malware laten lopen.

Hij was in begin ook stuk sneller met de nieuwe ssd erin, in loop der tijd is alles langzaam geworden

Ondanks je eerste zinnetje denk ik - zoals Falstring - al dadelijk aan malwere en/of virussen.

'k zou je toch aanraden van hierop een grondig onderzoek te laten doen - wat denk je?

 

ps: zijn zowel de virus- als de malwarebeschermer up to date (bijgewerkt met de laatste definities/gegevens ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe groot die SSD schijf is en of je bij de ingebruikname de nodige instellingen hebt uitgevoerd.

Toon ons eens een Speccy snapschot.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, droske zei:

Ik vraag me af hoe groot die SSD schijf is

Opslag     111GB KingFast (SATA (SSD)): 40 °C  (al heb je nog wel genoeg vrij denk ik: 83 Gig)
                28GB Microsoft Storage Space Device (SATA (SSD)): 40 °C
'k denk dat je op dat punt nog wel goed zit dan, maar Droske gaat het je wel beter vertellen :)
 
 
ps: antivirus: ik gebruik dezelfde als jij: Windows defender - dus op dat punt zit je goed (wat ook wel geen 100% zekerheid geeft dat je bv geen virus zou hebben, maar de kans is kleiner)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal vaststellingen:

Je KingFast SSD is een Triple Level Cell SSD. Lees HIER (<<klik) iets over de verschillende SSD technieken.

Het belangrijkste nadeel van TLC is de levensduur.

1183928286_SSDsystemen.thumb.JPG.e53fa77bb5f3a31a73a495a771123336.JPG

Je hebt ESET Smart Security hebt staan en Windows Defender is uitgeschakeld en dat is goed.

De Intel Celeron N2840 processor is een “instap” processor.

Er steekt ook nog een SSD van 32 GB in je laptop. Aanvankelijk dacht ik dat die als cache heeft gediend voor je eerdere interne harde schijf, maar volgens de specs (<<klik) van je laptop gaat het om een 32GB eMMC SSD die als enige opslagmedium bij aankoop van de laptop aanwezig was. Ik zie dat je die (kleine) SSD nu als D-schijf in gebruik hebt genomen. Mogelijk hebt u een ander laptop model in gebruik. Geef eens het VOLLEDIGE modelnummer van je laptop.

Je maakt draadloos verbinding met het internet. Heb je de download- en upload snelheid al eens gemeten met SPEEDTEST (<<klik)?

2GB DDR3 RAM is ook wel heel erg krap voor een hedendaagse Windows 10 Home.

 

In eerste instantie stel ik voor om eens te kijken of er iets te corrigeren valt aan je besturingssysteem.

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.