Ga naar inhoud

Automatisch website refrechen


kristof28

Aanbevolen berichten

 

Hoi.

als ik mijn browser open dan opent hij de webpagina van hetlaatste nieuws. Hln. Dat is goed. Maar als ik bv dit smorgens opzet en savonds zet ik hem terug op hln dan krijg ik het nieuws van deze morgen. Dan moet ik de pagina zelf vernieuwen. Is er een manier dat dit automatische gebeurd? Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf vind ik het geen probleem om dan op de refresh knop te tikken op mijn iPad, maar als jij dat te veel moeite vindt, dan is de app Browser Auto Refresh misschien wat voor jou: Browser Auto Refresh van Seligman Ventures Global Limited
https://apps.apple.com/nl/app/browser-auto-refresh/id1177883066

 

Ik heb hem zelf niet geprobeerd, maar je schijnt zelfs per website aan te kunnen geven om de hoeveel minuten die website ververst moet worden. Die app regelt dat dan voor jou.

Ik lees dat de ververstijd ingesteld kan worden op  1 seconde tot 10 minuten. Maar dat is wellicht wat overdreven. Jij wilt waarschijnlijk dat de website HLN alleen ververst wordt, wanneer jij die weer naar voren haalt.

Eigenlijk zou jij willen dat de cache van Safari automatisch geleegd wordt, wanneer je de browser sluit of een ander venster, bijvoorbeeld een spelletje, naar voren haalt. Daar ken ik geen oplossing voor.

Ik heb wel gegoogeld naar: auto clear cache safari ipad

Maar ik zag geen automatische oplossing tot nu toe. Dit artikel bood wel wat zinvolle informatie: https://smallbusiness.chron.com/can-caches-cleared-automatically-ipad-64464.html

Als je Privé browsing inschakelt in Safari, dan wordt er niets in de cache bewaard. Een website die je opnieuw oproept zal dan helemaal opnieuw geladen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, porrelaar zei:

Zelf vind ik het geen probleem om dan op de refresh knop te tikken op mijn iPad, maar als jij dat te veel moeite vindt, dan is de app Browser Auto Refresh misschien wat voor jou: Browser Auto Refresh van Seligman Ventures Global Limited
https://apps.apple.com/nl/app/browser-auto-refresh/id1177883066

 

Ik heb hem zelf niet geprobeerd, maar je schijnt zelfs per website aan te kunnen geven om de hoeveel minuten die website ververst moet worden. Die app regelt dat dan voor jou.

Ik lees dat de ververstijd ingesteld kan worden op  1 seconde tot 10 minuten. Maar dat is wellicht wat overdreven. Jij wilt waarschijnlijk dat de website HLN alleen ververst wordt, wanneer jij die weer naar voren haalt.

Eigenlijk zou jij willen dat de cache van Safari automatisch geleegd wordt, wanneer je de browser sluit of een ander venster, bijvoorbeeld een spelletje, naar voren haalt. Daar ken ik geen oplossing voor.

Ik heb wel gegoogeld naar: auto clear cache safari ipad

Maar ik zag geen automatische oplossing tot nu toe. Dit artikel bood wel wat zinvolle informatie: https://smallbusiness.chron.com/can-caches-cleared-automatically-ipad-64464.html

Als je Privé browsing inschakelt in Safari, dan wordt er niets in de cache bewaard. Een website die je opnieuw oproept zal dan helemaal opnieuw geladen moeten worden.

Dank je wel. Ik heb die app gedownload en zal het testen.

Het is idd enkel voor hln en of het nieuwsblad te verversen. Ik vind het niet te veel om reload te doen. Ik moet in het dagelijkse werk leven veel meer doen dan dat. Ik vind het enkel storend dat dit niet automatisch kan in deze moderne tijden. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, kristof28 zei:

Dank je wel. Ik heb die app gedownload en zal het testen.

Het is idd enkel voor hln en of het nieuwsblad te verversen. Ik vind het niet te veel om reload te doen. Ik moet in het dagelijkse werk leven veel meer doen dan dat. Ik vind het enkel storend dat dit niet automatisch kan in deze moderne tijden. 😉

Update.

blijkbaar ververst de website alleen als je in die app zit. Dat is ook niet aangenaam. Overal blauwe kleur van die app. 

Mik ga het gewoon bij zelf herladen houden.

toch bedankt voor de moeite. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.