Ga naar inhoud

Link via Google Chrome werkt niet meer


Francois51

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Probeer je antwoorden kort en direct te houden dan is het makkelijker om een oplossing te vinden.

 

Ik probeer via een aantal testen uit te zoeken waar het probleem zit.

Dit kan ik alleen door dat je precies doet wat ik opschrijf.

 

Dus mijn vraag is heb je het probleem ook als je via "incognito" werkt (ja of nee).

 

Hierna weet ik welke stap je dan moet uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goede middag,

 

heb ik ook al geprobeerd , staat sinds deze week op de laptop geinstalleerd , een tip van het NL forum ...ook laten scannen ect ....heb het nu net terug laten scannen ......... zie logbestand 

 

 

 

Malwarebytes AdwCleaner 7.3.0.0
# -------------------------------
# Build:    04-04-2019
# Database: 2019-10-17.1 (Cloud)
# Support:  https://www.malwarebytes.com/support
#
# -------------------------------
# Mode: Scan
# -------------------------------
# Start:    10-18-2019
# Duration: 00:00:47
# OS:       Windows 10 Home
# Scanned:  27509
# Detected: 1


***** [ Services ] *****

No malicious services found.

***** [ Folders ] *****

No malicious folders found.

***** [ Files ] *****

No malicious files found.

***** [ DLL ] *****

No malicious DLLs found.

***** [ WMI ] *****

No malicious WMI found.

***** [ Shortcuts ] *****

No malicious shortcuts found.

***** [ Tasks ] *****

No malicious tasks found.

***** [ Registry ] *****

No malicious registry entries found.

***** [ Chromium (and derivatives) ] *****

PUP.Optional.Legacy             MSN Homepage & Bing Search Engine

***** [ Chromium URLs ] *****

No malicious Chromium URLs found.

***** [ Firefox (and derivatives) ] *****

No malicious Firefox entries found.

***** [ Firefox URLs ] *****

No malicious Firefox URLs found.


AdwCleaner[S00].txt - [27722 octets] - [20/07/2019 19:51:26]
AdwCleaner[C00].txt - [24021 octets] - [20/07/2019 19:53:42]
AdwCleaner[S01].txt - [1454 octets] - [28/07/2019 21:28:47]
AdwCleaner[C01].txt - [1600 octets] - [28/07/2019 21:29:19]
AdwCleaner[S02].txt - [1870 octets] - [15/08/2019 11:21:40]
AdwCleaner[C02].txt - [2125 octets] - [15/08/2019 11:22:56]
AdwCleaner[S03].txt - [1647 octets] - [13/10/2019 16:07:44]
AdwCleaner[C03].txt - [1813 octets] - [13/10/2019 16:08:22]

########## EOF - C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[S04].txt ##########
 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo abbs,

 

op je vraag >>> Dus mijn vraag is heb je het probleem ook als je via "incognito" werkt (ja of nee).

 

via je werkwijze ....ja  , dan werkt het 

 

maar het gaat sneller ....kies in de taakbalk voor google nieuws ....zie  nieuws berichten staan , ik kies er één en KLIK MET DE RECHTER MUISKNOP OP BV OPENEN IN NIEW VENSTER OF LINK OPENEN INCOGNITO .....dan werkt het ook    

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Francois51,

 

11 minuten geleden, Francois51 zei:

maar het gaat sneller ....kies in de taakbalk voor google nieuws ....zie  nieuws berichten staan , ik kies er één en KLIK MET DE RECHTER MUISKNOP OP BV OPENEN IN NIEW VENSTER OF LINK OPENEN INCOGNITO .....dan werkt het ook    

Maar zo wil je het toch niet, je wil het toch zoals het was en zo als het nu via "incognito" werkt?

 

Maar via "incognito" werken is een test om dingen uit te sluiten, we moeten toch eerst zoeken wat en waar het probleem zit.

Dit probeer ik te doen door middel van dit soort testen, en daarom vraag ik een kort en direct antwoord terug.

 

Dus via "incognito" werkt het zoals het was, dit houd in dat een extensie beschadigd is of adware/malware is.

Aan malware zit ik even niet te denken omdat je AdwCleaner heb gedraaid, je zou nopg een scan met Malwartebytes kunnen doen.

 

Is malware niet de boos doener dan zou je Chrome moeten resetten en gebruik je ook de synchronisatie van Chome moet die ook opnieuw worden ingesteld.

Dit houd wel in dat je alle instelling kwijt kan raken en deze opnieuw moet instellen, maak ook een back-up van de bladwijzers (dit is altijd aangeraden ook al werk alles goed je bent ze eerder kwijt dan dat je ze terug heb).

Ook moet je kijken welke extensies je gebruikt want die moeten ook weer terug gezet worden behalve malware veroorzaken.

Soms is geheel Chrome beschadigd waardoor die eerst moet worden verwijderd en daarna opnieuw moet worden geïnstalleerd.

 

Dus geef maar aan wat je wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

via je werkwijze incognito werkt het ....ik kan dan zoals vroeger bv nieuw items lezen .

 

Natuurlijk wil ik graag dat het terug werkt zoals vroeger , het was zo makkelijk ....google chrome opstarten, kiezen voor google nieuws ...kranten artikel aanklikken  en dat was het dan.

 

malware of virussen  zouden mij verbazen , McAfee internet security is aangekocht ,adw cleaner komt van de echte site en malwarebytes ook van de echte site ....maar wel een proefversie.

 

Nota:

Ben juist terug van bij de dochter ...gebruikt ook google chrome , daar werkt het op haar laptop zoals vroeger op mijn laptop  thuis , hebben dan de instellingen gaan vergelijken ( dus via rechts boven de 3 puntjes ) en ik zie geen verschil bij de instellingen.

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het probleem ligt waarschijnlijk aan een extensie en niet aan de instellingen (die je dochter waarschijnlijk niet heeft of dat een extensie die beschadigt is).

Daarom is het niet te testen via een ander zijn Chrome account.

 

Dan over je beveileging die is goed maar adware/malware kan altijd binnen komen, via een site of extensie.

 

Daarom is de oplossing Chrome resetten en de synchronisatie opnieuw instellen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dan zal de enige oplossing een reset zijn zeker ? ,ga nog even zoeken op internet of ik dan alle bladwijzers , ook die met onderverdelingen met links kwijt ben of niet .misschien kan ik ze ergens plaatsen in een mapje dat ik dan plaats bij mijn documenten of downloads .

ook nog even opzoeken wat je bedoeld met synchronisatie opnieuw instellen

 

in ieder geval ,hoop dat het werkt en ik zal de uiteindelijke oplossing ook melden , zodat andere forum gebruikers er ook voordeel uit kunnen halen als ze zo'n gelijk  aardig probleem zouden hebben

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

de links werken terug ...ik begrijp het niet ,blijkbaar door de dingen die ik nu heb gewijzigd ???...ben dan ook geen comp.expert , gewone computer gebruiker .

in googlo Chome  ...rechts boven op de 3 puntjes
meer hulp programma's     dan naar extenties gegaan 
kader ontwikkel modus ...dit stond uitgeschakeld en heb hier niets aan gedaan

daaronder stonden kleine kaders , die aan stonden ( zo'n schuif regelaar ) allemaal uitgezet.
dit waren dan  >>> Belfius card reader ....mail optie ....msnhome page & bing ....online documenten .

na het uitschakelen van die dingen ,computer uitgezet ,terug aangezet  ...naar google chrome ...naar nieuws , dan kreeg ik dus heel veel nieuws items  en als ik hier op klikte schakelde deze door ,zodat ik meer kon lezen.

ik heb het meermaals geprobeerd en het lukte  ...ook bv in een e-mail bericht waar de linkk naar een site stond werkt nu ook ......ik snap er niets van .Maar plaats toch even mijn verhaal en misschien heeft er iemand wat aan,als hij een gelijkaardig probleem zou hebben.

bedankt voor de tips .......

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.