Ga naar inhoud

Link via Google Chrome werkt niet meer


Francois51

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb een probleem met google chrome, dagelijks gebruik ik meermaals Google nieuws , dus nieuws berichten van verschillende kranten lezen , als ik dan op zo’n artikel klik,met de linker muisknop  , wordt ik doorgeschakeld naar het desbetreffende  kranten artikel ,en kan ik meestal meer lezen .Vanaf gisteren werkt die doorschakeling niet meer ! Misschien is er wat verandert met bepaalde instellingen …ik weet het niet want ben maar een eenvoudige computer gebruiker  ( een plus 68 jarige ).Ik denk dat het gebeurd is ,door naar een site te gaan om je BMI te berekenen , ik kreeg iets van een melding ,koppelen me google en een extentie …wat ik aangeklikt heb .

 

Ben dan gaan zoeken en vergelijken , met zo’n klein  traag notebookje wat ik ook heb  en waar de doorschakeling wel werkt , en ben er niet uitgeraakt . Enfin denk dat ik zeker 6-7 uur aan de gang ben geweest …en niets gevonden waar ik wijs uit geraak ,dus geen oplossing.Ook via google chrome beheren en aanpassen instellingen etc ...en maar vergelijken !! Niets ,niets  

 

Kwam dan ook wat tegen op een NL forum senioren …met uitleg van extenties,aanpassen,verwijderen  plaatsen etc .. Maar ja ik lees dat en dan is het dan , wat doen ze nu , zijn ze nu noodzakelijk om een doorschakeling van een link te maken of mogen ze er gewoon niet staan .

 

Dus als ik klik op een link van een krant ,GEEN doorschakeling ..Maar als ik dan klik met de RECHTER muisknop op het kranten artikel en kies bv .  link openen in nieuw venster , ja dan wordt ik wel doorgeschakeld en dan werkt het wel .

 

Wie weet raad en kan er mij doorhelpen.

Grt,  françois

aangepast door Francois51
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo iEscape,

 

heb het inderdaad nog op een paar andere forums gevraagd , omdat het probleem nog niet is gevonden .Het is moeilijk om zo maar direct op afstand en zonder de laptop te zien of er in te zien via bv teamviewer.Heb nog al eens een probleem gehad , dat werd opgelost door tips en dan heb ik dat ook vermeld , zodat andere gebruikers hier ook hun voordeel uit kunnen halen. Trouwens meerdere weten meestal meer dan één . Jaren geleden had ik een probleem met een laptop die niet meer doorstartte , zelfs een ex collega van op het werk , die op de firma de computers en laptop's draaiende hield kon geen oplossing ,op afstand bieden ...via teamviewer kon hij niet zien , want de laptop startte niet door .De oplossing was misschien ,ik rij naar Breda ( denk 170 km van bij mij thuis ) en dan lost hij het wel op ...en dan ineens kwam de oplossing uit de bus , via het NL forum  helpmij ....

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bladwijzer exporteren:

Klik bovenaan op 3 puntjes en dan bladwijzerbeheer en dan opnieuw 3 puntjes (blauwe) en dan kan je exporteren.

Daarna alles browsers gegevens verwijderen (resetten moet niet)

Sluit de browser

Probeer dan opnieuw Google Nieuws

 

Het is regelmatig nodig dat je uw cache leeg maak want het kan gemakkelijk verschillende GB groot zijn.

Als het dan goed werkt kan je weer importeren.

 

Maar sommige dingen zoals buienradar hoeft totaal geen bladwijzer voor maken.

Buien ken je toch vanbuiten en dan hoeft je gewoon buien typen en google geeft meteen buienradar link.

 

Zelf gebruik in nooit bladwijzer om de eenvoudige reden dat ik niet weer waarom.

Heb ik 2 dagen geleden ergens geweest is het een fluitje van cent om weer terug te vinden in de geschiedenis.

Zelfs als ik geschiedenis weg verwijdert is het nog steeds geen probleem want Google weet wat jij wil zoeken.

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stegisoft,

 

dank voor je reactie ...ben even gaan zien om je werkwijze op te volgen ...dus 3 puntjes ...bladwijzerbeheer ...3 puntjes ...zie ze dan allemaal staan ,dus de links waar ik naar toe wil ...zie dan ook staan Vera links ....met hieronder zeker 30 of meer sites die ze veel bezoekt .....als ik dan terug naar die 3 puntjes ga .......dan kan ik o.a. kiezen voor exporteren . Maar kijk , je leest hier wat van een computer leek hé >>> exporteren naar waar ?  moet ik dat dan een naam geven en naar waar exporteren , want denkelijk zal ik het later terug nodig hebben hé .

 

dan schrijf je alle  brouwsers verwijderen, is dit dan google chrome verwijderen ? want ik heb maar één browser en dat is google chrome . Moet ik dan nadien google chrome terug installeren ....normaal zit er de microsoft edge brouwser ook nog in , die ik nooit gebruik ....via deze zal ik dan wel google chrome kunnen zoeken op internet en herinstalleren .   

 

Heb altijd wel schrik om veranderingen aan te brengen , omdat ik niet thuis ben in computers ....en als hij het op een bepaald moment helemaal niet meer doet ben ik de Pineut hé Stegisoft , voor echte computergasten is dat allemaal maar normaal denk ik , die weten meestal wat ze doen .

 

grt,

 

françois

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat je browser moet verwijderen maar wel cache, geschiedenis enz.

Dat kan je doen met Ccleaner (handleiding klik)

 

Quote

exporteren naar waar

Als je Word, Excel, PDF enz. moet doen: hoe doe je dat?

Opslaan naar waar je wilt. (standaard is mijn documenten maar dat is een slechte gewoonte)

Exporteren is niks anders dan opslaan als (eveneens standaard mijn documenten)

 

Als de vraag over Chrome gaat en we zeggen dat je die moet verwijderen, dan betekend het alleen Chrome.

 

Je zoek te ver: het heeft niks met veel kennis van computer hebben te maken.

Als wij antwoorden en dan helpen we op een zo gemakkelijk mogelijke manier.

Hou alles zo eenvoudig mogelijk en denk zo eenvoudig mogelijk.

 

Ik zelf ben niet jong maar ben nu met Linux bezig en zonder ook maar enige kennis kan ik nu prima mee om.

Nu heb ik zelfs geen Windows meer.

Ook bij Linux werkt Chrome precies hetzelfde.

 

Zo gemakkelijk zal je uw computer niet doen crashen hoor.

Dan moet je wel iets heel grof moeten doen ofwel heb je een zware virus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ccleaner gebruik ik al een 2 jaar , was ook een tip dat ik kreeg van een forum ...denk dat ik het wekelijks wel gebruik ,manueel test dan . ik kreeg ook nog een tip , het zo in te stellen dat het bij het aanzetten van de laptop , zijn werk al doet ,ik zie dan onderaan in de balk het icoontje .....zeg maar borstelen .Al ik op dat moment mijn mail wil nazien , duurt dat wel even alvorens de mails werken , maar op zich zelf geen probleem , dan wacht ik wel even , heb de tijd hé.Misschien heeft het ook te maken van mijn outlook , ik gebruik nog office outlook 2007 ( ook exell en powerpoint etc. !!!  ik had die destijds gekocht , toch redelijk wat geld voor betaald en dan denk ik ,zolang het werkt geen probleem .Heb vorig jaar wel eens problemen gehad met de outlook , een gedeelte stond in een andere taal ,dus Nederlands en een andere taal , en die bleek dan zweeds te zijn ( woorden opgezocht op internet ) .Tip gekregen van mijn ex collega , kijk even welke updates van win je hebt gekregen , en als je denkt vanaf die dat . heb je het probleem , verwijder dan die update ...dus ik gedaan en probleem opgelost en momenteel is het toch al een jaar weggebleven .Op de laptop staat ook een aangekochte McaAfee internet security en dus ook geregistreerd bij McAfee.

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,


Dit probleem kan door een aantal dingen ontstaan, we beginnen met het volgende.

Open Chrome > klik rechts bovenin op de 3 stippen > er opent een schermpje > klik op Nieuw incognitovenster (zie de rode pijltjes)


5da879507ed84-hyperlinken.png

 

Er opent een zwart tabblad met Je bent incognito

Voer nu het URL in naar de nieuws site, en kijk of je nu wel normaal door kan linken zoals je altijd heb gedaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

geprobeerd met incognito  , op deze mannier is het te gebruiken,maar omslachtig en daar bedoel ik mee ...ik ga naar google chrome en volg je instructie ...MAAR als ik dan ga naar de bladwijzebalk waar google nieuw is vermeld , dan zie ik dus de nieuwsberichten ...klik ik hier op dan wordt ik NIET doorgeschakeld . Vul ik na het instellen van incognito ,zelf google nieuws in ....zie de nieuws berichten , klik ik een item aan , ja dan wordt ik doorgeschakeld naar het desbetreffende kranten artikel  ......bij een volgende poging ,moet ik weer kiezen voor incognito ...wordt dud niet onthouden.

 

Dan is het makkelijker zoals ik het nu gebruik ....ik kies voor google chome , kies in de taakbalk voor google nieuws ....zie dus de verschillende nieuws berichten staan , ik kies er één en KLIK MET DE RECHTER MUISKNOP OP BV OPENEN IN NIEW VENSTER OF LINK OPENEN INCOGNITO .....dan werkt het en wordt ik doorgeschakeld naar de site .   kies ik met de rechter muisklop voor openen in nieuw tablet dan werkt het niet .

 

voor de problemen , google chrome ...google nieuws ....keuze maken bv nu de Brexit ....klik hier op en hopla direct naar het kranten artikel

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst een herstelpunt:

 

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)

  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)

  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)

  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)

  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.