Ga naar inhoud

Problemen met Edge , switchen naar andere browser .


Aanbevolen berichten

Als ik in Edge welbepaalde sites wil openen lukt dit niet ( soms weer wel ) . Ik klik dan op de 3 bolletjes rts in de adresbalk, in het menu wat daar verschijnt ga ik naar Hulpmiddelen en in dat menuutje staat er "Openen met Internet Explorer " waarbij dan de betreffende site die in Edge niet open gaat zich wel opent . Bestaat er de mogelijkheid om in dat menuutje "Openen met Google Chrome " te zetten ? Ik heb Google Chrome ter beschikking .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, nolikomaaseik zei:

Ik klik dan op de 3 bolletjes rts in de adresbalk, in het menu wat daar verschijnt ga ik naar Hulpmiddelen en in dat menuutje staat er "Openen met Internet Explorer " waarbij dan de betreffende site die in Edge niet open gaat zich wel opent . Bestaat er de mogelijkheid om in dat menuutje "Openen met Google Chrome " te zetten ?

Ik denk niet dat die mogelijkkheid er in zit om de eenvoudige reden dat de lay-out en de menu's door microsoft bepaald worden.

De mogelijkheid om te openen in Internet Explorer is voorzien omdat IE ook een microsoft product is.

 

Je kan ook een van je andere browsers instellen als standaard browser; dan ben je gelijk van van Edge (en de bijhorende problemen) af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu een snelkoppeling naar Chrome op het bureaublad gezet. Misschien vind je het ook handig als er permanent een pictogram van Chrome in de taakbalk staat? Dan hoef je niet eerst naar het bureaublad om Chrome te starten.

 

Zo zet je een pictogram van Chrome in de taakbalk:

  • Klik op Start (= het pictogram van Windows, dat helemaal in de linker benedenhoek staat)
  • Je ziet dan een lijst met je programma's. Scroll in die lijst omlaag totdat je bij Google Chrome bent.
  • Klik met de rechter muisknop op Google Chrome. Er verschijnt dan een contextmenu. Beweeg de muispijl naar Meer. Daarnaast verschijnt dan een tweede contextmenu. Klik op Aan de taakbalk vastmaken.
  • Je hebt nu voortaan altijd het pictogram van Chrome in je taakbalk staan.

Met een afbeelding erbij (RMK in de afbeelding betekent "Klik met de rechter muisknop"):

image.png.ecf55bf87b9078c3d33e9e75c23531b7.png

En als je Chrome als standaard browser in wilt stellen, dan doe je dat op de volgende manier:

Klik op Start

Klik op Instellingen (= het tandwiel)

Klik op Apps

Klik in de linker kolom op Standaard-apps

In het rechter paneel klik je op de browser die bij jou staat vermeld onder 'Webbrowser'

Als onder Webbrowser al Google Chrome staat, dan hoef je niets te doen. Maar als daar Microsoft Edge staat, dan klik je op Microsoft Edge.

Er opent dan een venstertje waarin alle browsers staan die op jouw pc geïnstalleerd zijn.

Klik in dat venstertje op Google Chrome.

Chrome is dan jouw standaardbrowser geworden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.