Ga naar inhoud

PSP bestanden naar PSD bestanden


Gast

Aanbevolen berichten

pspimage is het eigen bestandstype van PaintShop Pro.

psd is het eigen bestandstype van Photoshop en Photoshop Elements.

Photoshop (Elements) kan geen pspimage bestanden openen.

 

Ik heb PaintShop Pro niet op mijn computer staan. Ik weet dus niet of je in PaintShop Pro een pspimage op kunt slaan als een psd bestand. Dat kun je zelf nagaan. Open het pspimage bestand in PaintShop Pro. Klik dan op Bestand > Opslaan als. Kun je dan kiezen voor het bestandstype psd?

 

Als dat niet mogelijk is, dan moet je het pspimage bestand met behulp van een ander programma omzetten naar een psd bestand.

Daarvoor kun je XnView Classic of XnViewMP gebruiken.

Mij lukte het met XnView Classic.

XnViewMP schijnt nog iets uitgebreider te zijn dan XnView Classic.

XnViewMp kun je gratis hier downloaden: https://www.xnview.com/en/xnviewmp/

De download links voor Windows, Mac en Linux staan meer naar onderen op die pagina.

 

Na installatie van XnView start je dat programma. Je klikt dan op Bestand > Openen en je bladert naar het pspimage bestand. Dubbelklik erop en het wordt geopend in XnView.

Daarna klik je op Bestand > Opslaan als.

Er zal worden voorgesteld om dit bestand op te slaan als een jpg bestand. Dat wil jij natuurlijk niet. Klik op het pijltje achter jpg en kies dan PSD - Adobe Photoshop.

Met een afbeelding erbij:

image.thumb.png.d8b9c2baa04ff35547d7c26c367aa221.png

Het naar psd omgezette bestand kan daarna geopend worden in Photoshop en Photoshop Elements.

-------------------------------------------

Als je geen zin hebt om hiervoor een programma te downloaden en installeren, dan kun je ook gebruik maken van een online converter. Bijvoorbeeld deze: https://online-converting.com/image/convert2psd/

Ik heb die online converter zojuist geprobeerd met jouw pspimage bestand. Het resultaat was een psd bestand, dat geopend kon worden in Photoshop Elements. Ging dus prima. Het psd bestand was wel ruim twee keer zo groot als het psd bestand dat ik had verkregen door gebruik te maken van XnView.

Probeer die online converter zelf eens. Dan kun je kijken of die jou bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.