Ga naar inhoud

Opslaan flac bestanden in een back up


hifinaat01

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben  muziek bestanden in (hoge resolutie) flac aan het opslaan op een externe harde schijf voor back up 

Alleen de nummers van de albums komen door elkaar te staan, hoe krijg ik het netjes op b.v. alfabetische volgorde.

Heb niet veel verstand van computers dus een echte digibeet.

In ieder geval bedankt!

 

Groet,

Ar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht falstring.

Kan ik de naam wijzigen met voorloopnummer op de externe schijf zelf doen, of kan ik beter alle nummers over zetten op iets anders (b.v. USB stick) zodat de externe schijf helemaal leeg is en daarna netjes rangschikken?

Er staan 2 albums waarvan de liedjes deels door elkaar staan.

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te zien met welk programma je ript. Fre ac heeft de CDDB databank met Artiesten/nummers van veel CD's.  

Windows Media Player heeft een andere databank en kan ook naar .flac rippen. Resultaat is hier dat dikwijls je .flac extra in een map zitten. Is extra werk door dit openen- selecteren-knippen naar andere map-bronmap deleten-dan liedjes knippen naar je flac's.

En toch heb je nog dikwijls als eerste woord Various staan of genummerd. Achteraf naam wijzigen is dan aan te raden.

Laatstleden een gaffel gedaan door 160 liedjes te selecteren en dan naam wijzigen => 160 liedjes met dezelfde naam maar wel genummerd dan.'k ben al een week elke dag 1 uurtje die liedjes terug op hun juiste te naam te zetten(afspelen, titel aflezen, via youtube spelen, copy paste naar mijn liedjes te brengen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Carambole,

Ik heb de flac albums gedownload van  Qobuz, Ik doe het dus niet rippen ook niet met mediaplayer.

Ik heb de albums inmiddels op mijn Melco muziekserver (muziekbibliotheek) staan.

Dit is goed gelukt en speelt ook naar behoren.

Ik wil alleen een back up maken (op een externe harde schijf van Seagate) van alle albums voor het geval er iets mis gaat met de muziekserver.

 

Dan weet ik niet of ik de gedownloade albums eerst van de externe harde schijf moet halen en op een aparte USB kan zetten, de externe harde schijf is dan helemaal leeg.

Daarna kan ik de albums die op de usb stick gezet heb weer netjes in volgorde op de Seagate schijf zetten.

Misschien omslachtig maar ik ben in voor meer info.

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knippen vs kopiëren, dat ken je ?

Normaal zet de verkenner automatisch alle liedjes in een alfanumerieke volgorde (eerst de cijfers dan de letters. Verbeter evtl via 'naam wijzigen' (menuknop) de artiest en of liedje. 

Vooraleer een grote ingreep te doen zou ik testen met een paar liedjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.