Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Aanbevolen berichten

Tot voorheen was mijn laptop acer es1-523 via een printserver verbonden met mijn color laserjet 2605 en werkte prima. Spijtig genoeg heeft deze laatste het na jaren trouwe dienst opgegeven. Ik heb hier in huis nog een hp deksjet d2360 staan en denk dan deze maar even in te schakelen. Ik sluit aan op de printserver, hou al mijn instellingen zoals bij de laserjet maar verander wel de printer dus van 2605 naar 2360. Ik krijg echter geen testpagina maw, het ding werkt niet. Bij controle door een vakman was het wel degelijk de 2605 die het opgegeven had en ben ik dus zeker dat de printserver nog wel zijn ding doet. Mijn os is linux mint en wanneer ik controle doe via fing werkt dus de server nog prima. Verbonden met de kabel blijkt de 2360 het wel te doen maar hier in huis is het echt geen sinecure om een kabel door de living te trekken om zo te werken. Moet ik dan hier of daar een instelling aanpassen, heb dus een printernaam, locatie, apparaat uri, merk en model ingevoerd zoals bij de 2605.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites


  • Topicstarter
  •    1

    Excuses voor mijn late antwoord maar ik ben niet altijd in de mogelijkheid om mijn laptop te benutten vandaar.

     

    Gelukt is het niet. Ik krijg volgende melding:

     

    "Er is een fout opgetreden tijdens de CUPS-bewerking: ‘Bestand of map bestaat niet’."

     

    Ik heb, volgens mij, alles gedaan zoals voorgeschreven eveneens het commando om cups te herstarten uitgevoerd.

     

    Wat nu?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    1

    ik krijg volgende melding:

     

    "

    Queue Name Description Location Make and Model Status
    HPviaserver HPviaserver 192.168.1.201 HP Deskjet d2300 Series, hpcups 3.17.10 Idle - "File "/usr/lib/cups/filter/hpcups" not available: No such file or directory""

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

    nu krijg ik volgende:

     

    pierre@pierre-Aspire-ES1-523 ~ $ sudo apt install hplip-gui
    [sudo] wachtwoord voor pierre:           
    Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
    Boom van vereisten wordt opgebouwd       
    De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
    hplip-gui is reeds de nieuwste versie (3.17.10+repack0-5).
    0 opgewaardeerd, 0 nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
    pierre@pierre-Aspire-ES1-523 ~ $ hp-toolbox

    Opdracht 'hp-toolbox' niet gevonden, maar deze kan worden geïnstalleerd met:

    sudo apt install hplip-gui

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

    AAnvullend:

     

    als ik bij eigenschappen ga kijken naar printerstatus, krijg ik volgende melding:

     

    "Inactief - File "/usr/lib/cups/filter/hpcups" not available: No such file or directory"

     

    volgens mij dus een driver die mankeert, als ik dan ga kijken bij HP naar de drivers, zeggen ze daar dat ze voor linux geen drivers hebben en dat ik moet zoeken op een andere site, maar welke dan?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Doe mee aan dit gesprek

    Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

    Gast
    Reageer op dit topic

    ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

      Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

    ×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

    ×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

    ×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.