Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Tot voorheen was mijn laptop acer es1-523 via een printserver verbonden met mijn color laserjet 2605 en werkte prima. Spijtig genoeg heeft deze laatste het na jaren trouwe dienst opgegeven. Ik heb hier in huis nog een hp deksjet d2360 staan en denk dan deze maar even in te schakelen. Ik sluit aan op de printserver, hou al mijn instellingen zoals bij de laserjet maar verander wel de printer dus van 2605 naar 2360. Ik krijg echter geen testpagina maw, het ding werkt niet. Bij controle door een vakman was het wel degelijk de 2605 die het opgegeven had en ben ik dus zeker dat de printserver nog wel zijn ding doet. Mijn os is linux mint en wanneer ik controle doe via fing werkt dus de server nog prima. Verbonden met de kabel blijkt de 2360 het wel te doen maar hier in huis is het echt geen sinecure om een kabel door de living te trekken om zo te werken. Moet ik dan hier of daar een instelling aanpassen, heb dus een printernaam, locatie, apparaat uri, merk en model ingevoerd zoals bij de 2605.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Excuses voor mijn late antwoord maar ik ben niet altijd in de mogelijkheid om mijn laptop te benutten vandaar.

 

Gelukt is het niet. Ik krijg volgende melding:

 

"Er is een fout opgetreden tijdens de CUPS-bewerking: ‘Bestand of map bestaat niet’."

 

Ik heb, volgens mij, alles gedaan zoals voorgeschreven eveneens het commando om cups te herstarten uitgevoerd.

 

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu krijg ik volgende:

 

pierre@pierre-Aspire-ES1-523 ~ $ sudo apt install hplip-gui
[sudo] wachtwoord voor pierre:           
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De statusinformatie wordt gelezen... Klaar
hplip-gui is reeds de nieuwste versie (3.17.10+repack0-5).
0 opgewaardeerd, 0 nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
pierre@pierre-Aspire-ES1-523 ~ $ hp-toolbox

Opdracht 'hp-toolbox' niet gevonden, maar deze kan worden geïnstalleerd met:

sudo apt install hplip-gui

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AAnvullend:

 

als ik bij eigenschappen ga kijken naar printerstatus, krijg ik volgende melding:

 

"Inactief - File "/usr/lib/cups/filter/hpcups" not available: No such file or directory"

 

volgens mij dus een driver die mankeert, als ik dan ga kijken bij HP naar de drivers, zeggen ze daar dat ze voor linux geen drivers hebben en dat ik moet zoeken op een andere site, maar welke dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.