Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even vragen, ik had ook problemen met mijn eid card reader die niet geïnstalleerd kon worden. Ik vond toen de uitleg dat de drivers voor de acr38u niet meer werden meegenomen in min 19.2 en dat ik deze van een vorige versie diende te gebruiken met een duidelijke uitleg en links hoe er te geraken. Dit probleem werd zo opgelost. Zou het kunnen dat er met de printer drivers ook zo iets dergelijks gebeurt en dat ik dus ergens dien te gaan zoeken naar een oudere versie van die drivers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een ingebouwde kaartlezer en dat werkt goed.

Omdat je een losse kaartlezer heb en ik heb dat ook wou ik eerst testen en ook dat werkt prima.

Ik heb nu dus 2 kaartlezer.

 

Als je alles had geïnstalleerd kan het zijn dat je helemaal onderaan deze pagina (klik) een oude driver moet installeren.

 

Let wel op: in chrome moet je op deze pagina (klik) toevoegen.

Werkt pas als je opnieuw opstart en later nog beter bij een van de update.

 

Let op: voor degene die pas een kaartlezer had gekocht versie 39 of zetes hoeven oude kaartlezer niet installeren.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje verder geraakt. Door terug te trachten hplip te installeren, kreeg ik plots de melding dat ik de dvd van 19.2 terug moest invoeren. Nadat ik dit gedaan had werd een heleboel, blijkbaar van de dvd, geïnstalleerd. Hierdoor krijg ik de printer terug aan de praat via usb. Wanneer ik echter via de printserver wil gaan, krijg ik volgende foutmelding:

 

"CUPS- SERVERFOUT, er is een fout opgetreden tijdens de CUPS-bewerking: 'client-error-not-possible"

 

wat moet ik hiermee of is dat niet op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij bijwerkbeheer spiegelserver gekozen?

Ik raad aan om dat niet doen want de originele werkt beter.

 

Onderstaande alleen doen als je bij Proximus of Scarlet of Router als ip adres 192.168.1.1

Anders moet de printer-server aangepast worden.

 

Sluit de printer aan printer-server

Wacht nu minstens 5 minuten. (Dit hangt af hoe snel uw systeem is)

 

Ga naar start / beheer / afdrukbeheer

Met de rechtermuisknop op printer klikken en dan eigenschappen klikken.

Bij apparaat-url klik je op veranderen. (wel apparaat-url adres van usb kopiëren en plakken in tekstbewerker zodat je eventueel kan terug kan zetten)

Klik dan op netwerk en vind hij de printer?

Kom dat overeen met 192.168.1.201

 

Indien niet welk merk en model is de printer-server

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die items uitvoer, krijg ik wel een lijst met printers waarin ik zelf moet bepalen welke printer ik wil laten werken. Als ik dan aanduid hp 2300 series loopt alles verder maar moet ik wel de locatie opgeven, dat vakje staat blanco. Zoals in het verleden vul ik dan in 192.168.1.201. Bij aanklikken testpagina krijg ik dan nu volgende meldingen:

 

printing testpage via hp-viaserver, started printing job, job completed

 

er komt echter niets uit de printer die beweegt niet.

 

de printserver die ik al jaren gebruik is een edimax PS-1210Mfn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wachtrij deleten.

 

Klik rechts onderaan op verbinding icoontje en klik op netwerkinstellingen.

Staat daar standaard router 192.168.1.1 of 192.168.0.1 of ander adres.

 

Uw printer server is een draadloos versie

Open uw browser en typ 192.168.1.201

Wachtwoord en paswoord volgens uw ingesteld code ofwel bij niet verandering admin en 1234

Staat daar bij static IP adres gateaway 192.168.1.1

Of is het auto IP ingesteld?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.