Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Bij het openen browser en 192.168.1.201 krijg ik geen reactie:

 

"De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op 192.168.1.201 doet er te lang over om te antwoorden.

    Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
    Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
    Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web."

 

Als ik benden het icoontje klik en netwerkverbindingen krijg ik in eerste instantie te orange enz... als ik daar op instellingen klik krijg ik :

 

"IPv-adres: 192.168.0.10, standaardroute 192.168.0.1"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gelukt!!🤩

 

Door uw laatste hulpmiddel zag ik dat in het adres 192.168.0.1 stond. Raar want ik had van alle instellingen een printscreen gemaakt en daar werkte mijn vroeger laserprinter op. Ik heb dan 192.168.1.201 aangepast naar 192.168.0.201 en ziedaar, er komt geluid uit het behang en ik krijg een mooier afdruk. Hoe kan dat adres van het ene op het andere moment, zonder dat ik iets doe, veranderen vraag ik mij af.

 

Hartelijk dank voor de goede hulp met een goed eindresultaat. Dat verdient geen bloemetje maar een heel boeket. 👌👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier klopt iets niet.

Uw computer is verbonden met router 192.168.0.1

Toch is printer-server 192.168.1.201 of daar is de verbinding 192.168.1.1 en dus niet de hoofdrouter.

 

Ga naar programmabeheer

Typ in zoekopdracht ipscan en installeert het.

Start angry ip scanner en typ bovenaan basis ip 192.168.0.1 en ip mask 255.255.255.0

Klik op start.

Wachten tot het klaar is en dan klik je op CTRL + elke blauwe en groene verbinding.

Klik dan bovenaan op scan / export selection en opslaan in mijn documenten als IPadres01.txt

 

Doe nog eens maar dan bovenaan basis ip 192.168.1.1 en ip mask 255.255.255.0

Opslaan als IPadres02.txt

 

Upload beiden txt bestanden

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.