Ga naar inhoud

Inkt uitgelopen in printer = garantie of niet?


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik merkte net op aan mijn printer dat mijn inkt overal in de afdrukzone is uitgesmeerd. Ook onderaan waar de patronen in rust staan ligt een laag inktkleuren door elkaar. 

Mijn printer wil dus ook bijna niets meer afdrukken of alle kleuren die hij hei dan nog eens afdrukt is helemaal uiteen gelopen. Mijn printer is nog in garantie, maar ik vraag me af of dat dan onder garantie valt en of de printer nog zal werken? Kunnen jullie mij helpen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Shany!

 

Het lijkt me wel dat dit onder garantie valt, maar voorwaarde is dan wel dat jij de originele inktcartridges van de fabrikant van je printer hebt gebruikt en geen goedkope klooninkt van andere aanbieders.

Als het defect is ontstaan door het gebruik van lekkende cartridges van goedkope klooninkt, dan zal dit volgens mij niet door de garantie gedekt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Shany Verbeeck zei:

Het lek is dus ontstaan bij een originele, maar misschien onrechtstreeks door de kloon?

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, maar ik durf er niets met zekerheid over te zeggen.

Je zit nu niet alleen met lekkende inktcartridges, met ook met een sterk vervuilde printer. Hij zal helemaal schoongemaakt moeten worden.

 

Als je enkel contact opneemt met de verkoper van de originele inktcartridges, dan krijg je misschien een stel nieuwe cartridges, maar dan heb je nog steeds een sterk vervuilde printer.

Misschien handiger om contact op te nemen met de fabrikant van je printer.

Wat is het merk en de volledige type-aanduiding van je printer?

Mocht het een HP printer zou, klik dan op de volgende link: https://support.hp.com/nl-nl/document/c06458392

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Shany Verbeeck zei:

Mijn printer is nog in garantie, maar ik vraag me af of dat dan onder garantie valt

Ik vrees dat het wel eens een welles-nietes spelletje zou kunnen worden.

Als je eerlijk bent tgo de verkoper dan zal de eerste reactie zijn van het afwijzen van de garantie omdat het dan mogelijk/wellicht je eigen fout is - en dus moet je zelf ook de verantwoordelijkheid ervoor dragen. Een belangrijke vraag is ook of je één of meerdere namaakcatridges gebruikte. Bij één lekkend potje kan gediscussieerd worden of het potje-zelf een fout had of niet, bij meerdere namaakcatridges is het wel duidelijk natuurlijk.

 

Een bijkomend vraagje: je hebt de printer toch steeds wel horizontaal staan gehad (en bv hem niet in een door op zijn kant laten staan) ?

Waarom ik je dit vraag: omdat inktcartridges blijkbaar altijd wel wat lekken (heel minimaal) en dat daarom de fabrikanten onder de cartridges-in-rust een soort vergaarbakje aanbrengen om dit op te vangen. Als je dus een inktjetprinter een hele tijd nièt horizontaal houdt, kan het gebeuren dat zo'n opvangbakje gaat overlopen en dat bij het printen je de overgelopen inkt ZICH gaat verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nieuwe koopt heb je geen garantie dat uw printer nog zal blijven werken.

Best contact nemen met firma van cartrige en hun zeggen wat er gebeurd is.

Ze zullen mogelijk eerst voorstellen om cartrige zonder kosten te vervangen.

Als het dan niet werkt moet diezelfde firma u een nieuwe printer geven ofwel aan verzekering aangeven.

 

Vroeger had ik lekkende toners van laserprinter en telkens contact genomen met de firma en telkens correct nieuwe toners gekregen zonder kosten.

 

Nu is het wel zo dat toners die lekken geen schade veroorzaken maar in uw geval gaat het om sneldrogende inkt.

 

Nota: moest in de toekomst weer een cartrige lekken wat normaal gezien heel zelden gebeurd dan moet je onmiddellijk terug de oude insteken want dat is pakken veiliger dan lekkend laten staan.

Zelf heb ik nooit een lekkende cartrige tegen gekomen ondanks ik tienduizenden bladzijde had afgedrukt.

Altijd had ik namaak genomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.