Ga naar inhoud

Contacten gmail


Aanbevolen berichten

Misschien val ik in herhaling maar het zijn kerstdagen dus is iedereen begripvol....

Vroeger ( Windows 7 , nu Windows 10) had ik in gmail de mogelijkheid om bij contactpersonen ( lijst ) nuttige info te noteren zoals adressen , zowel email als woonplaats , telefoon , verjaardagen enz...

Nu vind ik niets meer terug tenzij alleen hun email adres . 

Iemand een idee ?

 

Afbeeldingen verwijderd door kweezie wabbit omdat de email adressen er open en bloot in stonden.

 

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel Ludikhuyze Of je nu Windows 7, 8 of 10 gebruikt, de mogelijkheden van Gmail en Google Contacten via de browser zijn hetzelfde.

 

De afbeeldingen die Michel geplaatst had, zijn terecht verwijderd door kweezie wabbit, omdat persoonlijke informatie er open en bloot in stond.

Ik heb die afbeeldingen nog wel gezien. Michel had een contact geselecteerd, maar bij hem ontbrak achter dat contact het potloodje.

Normaal zie je dit achter een geselecteerde contactpersoon:

image.png.07309f1af97d92ec683ff42787c5abc1.png

Maar bij Michel stond er op de plaats van het potloodje een symbool/pictogram dat (als ik het me goed herinner...) leek op 1 of 2 poppetjes met een plusteken erachter.

Je kunt kijken wat er gebeurt wanneer je op dat pictogram klikt.

 

En denk eraan dat je persoonlijke informatie van jezelf, maar ook van anderen, eerst onherkenbaar maakt, wanneer je een afbeelding plaatst.

Zoals ik hieronder gedaan heb bijvoorbeeld:

image.png.acda6f2811a02f98b38f37d3cb0cd4e7.png

 

aangepast door porrelaar
tikfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de adressen en telefoonnummers stonden vroeger wel bij jouw contactpersonen in Gmail?

Ik heb zelf geen idee waardoor die verdwenen kunnen zijn.

Zelf ben ik nog wat ouderwets. Ik gebruik een adresboekje of telefoonklapper van papier, waarin ik al mijn contactpersonen noteer, met adres, tel. nr. enz.

Zo'n papieren boekje blijft wel 100 jaar leesbaar. Het vergaat alleen wanneer mijn huis totaal af zou branden. Digitale informatie is veel kwetsbaarder.

In mijn e-mailprogramma's staat vaak alleen de naam en het e-mailadres van mijn contactpersonen. Bij sommige contactpersonen in Gmail heb ik wel meer informatie genoteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.