Ga naar inhoud

HP start niet meer op


Jeroen1988

Aanbevolen berichten

Voor dat we verder gaan is het belangrijk dat je jou eerst ontlaadt aan een geaard toestel zoals een verwarmingsradiator, metalen waterleiding of kraan.

Druk nu bij de onderste geheugenmodule op de foto de metalen lipjes voorzichtig naar buiten zodat de geheugenmodule naar boven klapt onder een hoek van ongeveer 40° a 45°.

Neem de geheugenmodule uit het geheugenslot.

2031097840_MemorygemerktHPPavilion.jpg.2233d51caf420bcbdfc6e1d26f60d9c0.jpg

 

Klik voor de zekerheid even het kunststof dekseltje op zijn plaats, monteer de batterij en steek de laadkabel in je laptop.

Kijk nu of je laptop wilt starten.

Start je laptop niet dan haal de oplader en je batterij uit je laptop, druk vervolgens minstens 15 sec op de aan knop om je systeem volledig stroomloos te maken.

Verwijder terug het kunststof deksel waar het geheugen zit en verwijder de bovenste geheugen module.

281393145_Memorygemerkt2HPPavilion.jpg.39063e1d7f41dde69434ee964083c04e.jpg

 

Druk nu bij de bovenste geheugenmodule op de foto de metalen lipjes voorzichtig naar buiten zodat de geheugenmodule naar boven klapt en verwijder de module.

Plaats hier de geheugenmodule die je uit het onderste geheugenslot hebt gehaald. steek deze onder een hoek in het slot en let op de uitsparing welke ik omcirkeld heb op de afbeelding.

Let erop dat de module goed in het slot zit en druk dan de module naar beneden zodat ze vast klikt tussen de metalen lipjes.

Plaats voor de zekerheid even het kunststof dekseltje op zijn plaats, monteer de batterij en steek de laadkabel in je laptop.

Kijk nu of je laptop wilt starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jeroen1988 zei:

Klopt toch dat ik 1 geheugenmodule er moest uitlaten é? in de onderste steekt er nu geen in.

Ja idd voor te testen moest je deze eruit laten, je kan de andere terug op zijn plaats steken en kijken of dit nog wat doet.

Uit je begin post denk ik op te maken dat je ook al zonder accu en enkel met oplader hebt geprobeerd of heb ik dat fout begrepen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Dasle zei:

Ja idd voor te testen moest je deze eruit laten, je kan de andere terug op zijn plaats steken en kijken of dit nog wat doet.

Uit je begin post denk ik op te maken dat je ook al zonder accu en enkel met oplader hebt geprobeerd of heb ik dat fout begrepen?

 

 

Klopt. Dit werkt niet.

Ik heb zonet ook geprobeerd om de andere er in te plaatsen. Maar zo start hij ook niet op.

Ook reeds geprobeerd zonder accu en enkel met oplader. Maar werkt ook niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Dasle zei:

Hoe oud is deze laptop en is het nog de moeite om deze te laten nakijken en of te laten repareren.

Of is het voor jou nu prioriteit om je foto's en bestanden te kunnen terug halen?

Geloof dat deze ondertussen 7-8 jaar is.
Gebruiken nu hoofdzakelijk ook wel onze Macbook.

Graag had ik toch nog wel deze gebruikt indien mogelijk (niet te kostelijk)

Indien te kostelijk, zal het inderdaad enkel prioriteit zijn om de foto's en bestanden terug te halen.
Kunnen jullie me zeggen hoe dat juist gedaan moet worden? Of moet dat met bepaald extern apparaatje?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jeroen1988 zei:

Graag had ik toch nog wel deze gebruikt indien mogelijk (niet te kostelijk)

Wat de eventuele kosten van zowel nakijken als reparatie is niet te voorspellen, maar denk dat de kosten voor een laptop op leeftijd hoger kunnen uitvallen dan wat deze eigenlijk nog waard is.

Voor het terug halen van je bestanden en foto's dient de harddisk uitgebouwd te worden, beschik je buiten je Macbook nog over een desktop pc?

Als je over een desktop beschikt zou je deze harde schijf kunnen aansluiten op een vrije SATA poort om aan je bestanden te kunnen geraken.

Anders zal je van adapter moeten gebruik maken zoals onderstaande.

https://azerty.nl/product/startech/676846/-com-usb3s2sat3cb-controller-voor-opslag-2-5-

 

https://www.allekabels.nl/usb_accessoires/usb_naar_ide_sata_esata.html

 

https://www.bol.com/nl/p/usb-naar-sata-kabel/9200000049642929/?country=BE

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dasle zei:

beschik je buiten je Macbook nog over een desktop pc?

 

@Jeroen1988

 

Als je geen andere Windows OS pc in bezit hebt, en alleen een Mac hebt , dan kunt je gebruik maken van Paragon NTFS for Mac.

 

Kosten: een klein € 20,00, een goed betrouwbaar programma voor jouw doel, namelijk de foto's en bestanden redden.

 

Quote

Als het programma is geïnstalleerd, kunt u direct beginnen: handig navigeren door de content en bestanden en mappen lezen, bewerken, kopiëren of maken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.