Ga naar inhoud

HP start niet meer op


Jeroen1988

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een laptop HP Pavilion en start plots niet meer op.

Als ik op "AAN"-knop druk, doet hij niets meer.

 

Als ik de oplader insteek brand wel het lampje dat hij aan het opladen is, maar toch start hij niets meer.

Batterij al eens losgekoppeld maar doet niets.


Ondertussen gebruik ik wel een Macbook, maar zou hem toch nog willen gebruiken aangezien er nog redelijk wat foto's op de laptop staan.

Iemand tips?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe eerst achtereenvolgens eens:

- check dat er geen usbstick of printer met cardreader is aangesloten

- met stroomkabel aangesloten druk op de fysieke aan/uitknop en houd dat een twintig seconden vol. resultaat na opnieuw starten?

- koppel de accu en stroomkabel af, druk een seconde of 4 op fysieke aan/uitknop, stroomkabel aansluiten, opstarten: resultaat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welk type HP Pavilion gaat het precies, kun je aan de onderkant een sticker vinden met het juiste type.

Maakt deze laptop gebruik van een Nvidia of Radeon grafische kaart?

Ben je een beetje vertrouwd met hardware van een pc of laptop en zou je er zelf aan kunnen sleutelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar

Bedankt voor het opzoeken :top:

 

@Jeroen1988

Blijkbaar volgens de specs zou deze laptop gebruik  maken van Intel Graphics en gaan we volgende eens proberen.

Haal de oplader en je batterij uit je laptop, druk vervolgens minstens 15 sec op de aan knop om je systeem volledig stroomloos te maken.

Aan de onderzijde zie je een dekseltje met enkele schroefjes, hieronder vind je de geheugen modules. Draai het dekseltje eens los en maak dan eventueel eerst een foto van wat er precies onder zit voor je verder gaat.

 

Hier een filmpje waarin je in de eerste minuut ziet waar het over gaat.

 

 

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.